Meest simpele antwoord: vraag & aanbod. Bij de pax vluchten speelt concurrentie onderling een rol en bij vrachtvluchten gaan vaak vluchten verloren door te weinig beschikbare vracht waardoor het voordeliger is om vluchten te combineren tot 1.remco spotter wrote:het valt mijn op dat er een hoop maatschappijen failliet zijn gegaan Cyprus,estonian,martinair gaat straks weg
waarom komt er niks voor terug? Zoveel maatschappijen telt Amsterdam Schiphol niet meer?
en weet iemand waarom Cathay Pacific cargo..kallita..en Centurion cargo nog zo weinig vliegen?
vr gr remco
ehusmann wrote:Klinkt als een selectief geheugen....
Laatste jaren: Emirates, Qatar, Etihad, WOW, Ryanair, Garuda (terug), Xiamen.
En vast nog meer die ik niet eens opmerk...
Erwin
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt.PH-BRAD wrote:Londen en Frankfurt zijn ook drukker
Maak het lijstje zou ik zeggen. Pak een punt in het verleden en tel simpelweg hoeveel er sindsdien zijn vertrokken en hoeveel er zijn bijgekomen. Ik heb zo'n lijstje niet voorhanden, maar in elk geval is je vraag ("waarom komt er niks voor terug?") allang beantwoord. Die vraag is incorrect, er komen continu maatschappijen bij, je kiest er alleen voor om nog meer te willen. Je noemt LHR en FRA als vergelijking, maar veel beter zou zijn om velden als Kopenhagen, Zurich of Brussel als vergelijk te nemen. Dan ziet SPL er opeens een heel stuk beter uit, want die velden bij vergelijkbare steden en achterlanden, zijn een stuk saaier.remco spotter wrote:ik snap wat je bedoelt anders was Schiphol helemaal leeg geweest, maar kijk is naar hoeveel maatschappijen er weg zijn gegaan pas nog Malaysia airlines
Schiphol weer zien opbloeien??? Schiphol doet al jaren lang niks anders dan groeien, dat de wereldecomonie soms niet helpt is een ander verhaal. Veel meer vrachtbakken?? Kan me niet herinneren dat ik 10 jaar geleden QR, EY, EK, SV, RU, CA, CZ, CK, LA, FX, CV, MB en TK freighters regelmatig voorbij zag schuiven? Zijn er ook wel een aantal verdwenen, mede omdat sommige airlines als TMA ter ziele zijn, maar ook zijn we nu beter af als jaren geleden. Al mis ik wel de IL-76's, B707's en DC-8's die toen met regelmaat kwamen, maar dat is verschil in leeftijd, vermoed ik zo. Qua Nederlandse carriers is het wel wat minder, maar ook dat is helaas "sign of the times".remco spotter wrote: vindt het fijn om Schiphol weer een beetje te zien opbloeien. Vroeger hadden we veel meer vrachtbakken en Nederlandse maatschappijen.
maar tijden veranderen helaas.
Volgens mij spreek je nog steeds uit een 'gevoel' en totaal niet uit feiten. Ik heb niet zo een lijstje liggen, maar als je echt deze discussie wilt voeren zal je eens een gemiddelde dag uit bijvoorbeeld 2006 (voor de crisis) moeten pakken en naast een gemiddelde dag nu moeten leggen. Alleen dan kan je zien of het nu inderdaad zo slecht is. Mijn gevoel zegt dan dat jouw gevoel er flink naast zit....remco spotter wrote:Vroeger hadden we veel meer vrachtbakken en Nederlandse maatschappijen.
belly vracht is ook een groote boosdoener voor de echte cargo bakkenehusmann wrote:remco spotter wrote:Vroeger hadden we veel meer vrachtbakken en Nederlandse maatschappijen.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more