Eric van Lisdonk wrote:Even een vraagje hoe de collega nummertjes spotters dit doen.
Ik kwam vandaag langs Seppe gereden en ik zag daar 3 ex militaire Piper Super Cubs staan.
Namelijk de volgende:
R-170 ex USAF 52-6222 en ex ALAT 182540
R-213 ex USAR 51-15682 en ex KLu R-213
PH-VCY ex USAF 54-2401 en ex KLu R-111
Hoe noteren jullie dit in jullie database??
Ik houd alles per land bij en dan alleen de militaire kisten. R-170 is een fake serial moet ik nu 52-6222 noteren bij Amerika en of 182540 noteren bij Frankrijk.
Ik doe niet aan constructie nummers.
Ik hoor het graag van jullie.
Groeten,
Eric
Eric, volgens mij kun jij het beste zelf de vraag beantwoorden. Je moet gewoon 1 rechte lijn trekken en consequent doorvoeren... hoe doe je het met met die andere (2) Pipers of andere warbirds momenteel? Eerste, of laatste operator of fake ID? Wat Nilson zegt is sowieso slim, hanteer het c/n als primaire sleutel... de rest is toch alleen maar verf.Eric van Lisdonk wrote:Even een vraagje hoe de collega nummertjes spotters dit doen.
Ik kwam vandaag langs Seppe gereden en ik zag daar 3 ex militaire Piper Super Cubs staan.
Namelijk de volgende:
R-170 ex USAF 52-6222 en ex ALAT 182540
R-213 ex USAR 51-15682 en ex KLu R-213
PH-VCY ex USAF 54-2401 en ex KLu R-111
Hoe noteren jullie dit in jullie database??
Ik houd alles per land bij en dan alleen de militaire kisten. R-170 is een fake serial moet ik nu 52-6222 noteren bij Amerika en of 182540 noteren bij Frankrijk.
Ik doe niet aan constructie nummers.
Ik hoor het graag van jullie.
Groeten,
Eric
Het enige juiste antwoord is: nietEric van Lisdonk wrote:Ik kwam vandaag langs Seppe gereden en ik zag daar 3 ex militaire Piper Super Cubs staan.
Hoe noteren jullie dit in jullie database??
But... wait... de essentie van alleen militair spotten IS toch alleen maar verf?Wijgert IJlst wrote:de rest is toch alleen maar verf.
Ah, want to play that game... nou, hou de term "militair" dan maar weg voor spotten... Die vlieger gaat namelijk nog meer op bij de burgerluchtvaart... don't get me started!Numbercruncher wrote:But... wait... de essentie van alleen militair spotten IS toch alleen maar verf?Wijgert IJlst wrote:de rest is toch alleen maar verf.
Sorry, kon het niet laten... Boat rides to Fairford all over again...
Grtz,
Robert W
En wat te doen met de RNZAF B.757... Het omgekeerde van een warbird! Jaren rond zien fladderen als civobird op Schiphol, en nu opeens opschrijven.Gietje wrote:Nou ben ik gewoon maar een simpele spotter die civiel en militair doet, en dus dit probleem niet heeft, maar waarom zou je bak die ooit wel militair was maar nu niet meer nu ineens wel loggen, maar een KLM 737 niet? Dan zou ik hem als puur militair spotter (hypothetisch gezien) gewoon niet loggen in geval.
Zo scheurde half NL vorig jaar vol gas naar Spang voor A-10's met DM code, terwijl ze 80% al eerder hadden gezien met SP code. Ieder z'n meug! Dit is voor een ieder weer anders. Allemaal dillema's... Erwin van Dijkman schreef er ooit een leuk en vermakelijk boekje over:ehusmann wrote:Bij ex-militair moet ik altijd direct denken aan een aantal van die SPang Phantoms die nog een blauwe maandag voor Australie hebben gevlogen. Zijn die opeens leuker dan de andere op hetzelfde veld vanwege dat feit?
Ex is ex, dat is verleden tijd en doe ik dus net als Patrick helemaal niets mee. Het zijn gewoon civiele pijpertjes en die gaan mijn boeken niet in.
Erwin
Meeste toestellen in burger museums zijn eigenlijk ook niet meer militair. Vliegtuigen in bv Hermeskeil zijn alle verkocht aan de burger museum eigenaar en zijn niet meer eigendom van een bepaalde luchtmacht.pjotrtje wrote:Als een toestel ex-militair is, schrijf ik 'm niet als militair maar als civiel. (Tenzij het ding in een museum staat en nooit civiel is geweest in de tussentijd.) In jouw schoenen staand zou ik de laatste officiële mil ID nemen, of gewoon het civiele nummerke en ook constructienummers doen: dan kun je altijd nog traceren welke het was.
Legio! US H60's, F16SquAdmin wrote:Uh... Nilson, noem eens een minder exotische waar er duizend van zijn.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more