(NL) Onzekere toekomst voor deze site
Op 12 december 2016 heeft schiphol een nieuwe website gelanceerd, waar ze erg trots op zijn. En voor passagiers en mensen die passagiers oppikken, zal het een verbetering zijn omdat de website precies de informatie toont die ze nodig hebben, en niet meer. Één vlucht, alleen de basis data.
Vliegtuigspotters en luchtvaart liefhebbers daarentegen, wij willen alles weten. En sinds eind 2009 heeft deze site al die informatie van schiphol.nl verzameld. Met de nieuwe Schiphol website, is deze data niet meer beschikbaar voor mijn scripts om te verzamelen. Voor nu werken wat links naar de oude site nog, maar ik betwijfel hoelang dat zo zal blijven.
Is dit dan het einde? Er kan best een onderbreking van enige tijd aankomen. Ik verwacht niet van Schiphol dat de avgeek data zoals type en registraties zullen terugbrengen. Ze hebben voor deze strategie gekozen en zullen het niet terugdraaien voor een paar vliegtuigspotters. Echter, een jaar geleden heeft Schiphol aangekondigd dat ze met een Open Data API bezig zijn. Met een beetje geluk was dit niet alleen een media stunt en wordt deze binnenkort beschikbaar gemaakt (alsjeblieft?). Ik ben ook aan het kijken naar wat commerciële opties, maar wil er niet gelijk aan beginnen omdat wat snelle berekeningen uitwijzen dat de kosten snel optellen.
Kan ik helpen vraag je jezelf nu af? Ja! Je kan Schiphol laten weten wat je van hun nieuwe website vind via Facebook, Twitter of Schiphol.nl. Daarnaast, als je iemand kent die mij meer informatie kan geven over het Open Data API project, zal ik het oprijs stellen je mij met die persoon in contact kan brengen. Je kan mij mailen op daniel@dutchplanespotters.nl
Voor nu, doe je voordeel met deze site!
Met vriendelijke groet,
Daniel
Dit is inderdaad de kern van de zaak. Maar men vergeet één ding: het onderschatten van je klanten is een kapitale blunder. Helaas is de bijbehorende trend dat ontevredenheid van de klant daarna weer niet gekoppeld wordt aan het eigen beleid. We gaan het zien.737freak wrote: het is volledig in lijn met de ontwikkelingen op het gebied van digiale dienstverlening: 99% van de gebruikers wordt als 'dom' of 'onwetend' beschouwt, wat natuurlijk frustreren is voor de 1% 'power users'...
Hoi EricE-R-I-C wrote:Ola,
zie dat Schiphol.nl een nieuwe website heeft.
Kan het bijna niet geloven maar vind hem super onoverzichtelijk en krijg het na een paar keer nog steeds niet voor elkaar om een lijst van alle aankomende vluchten voor de dag te halen.
Lijkt wel of de helft gewoon niet meer te vinden is... krijg dr hoofdpijn van van al die rare, nare felle kleuren.
Ben ik de enige die de oude site terug wil of zijn er meer mensen die zo denken?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more