Venz wrote:Wat je zegt klopt inderdaad: Het ene verhaal spreekt over dat de vlieger bij de Duiventoren terecht is gekomen, het andere over de in aanbouw zijnde Jamin fabriek aan de Krombraak. Ook ik heb tot op heden geen goede luchtfoto's kunnen vinden van rond die periode om de loop van het kanaal destijds te kunnen bekijken. Ik heb het idee dat de loop van het kanaal iets richting het westen is verlegd om aan te sluiten op Sluis 1 (iets meer naar het oosten ligt nog een waterloop naar wat lijkt op een oude sluis/doorgang), maar dat is een stukje verwijderd van de vermoedelijke crashsite (ik gok tussen de LTS/Hanzecollege en de Warande/Scorpio).
Ik ben recent wel een rapport tegengekomen waarin een (voor)onderzoek naar de bodemgesteldheid rond recreatieoord De Warande is beschreven i.v.m. de bouwplannen aldaar. Hier werd met name gekeken of er binnen een straal rondom het recreatiegebied gevechtshandelingen en andere zaken zijn voorgevallen die kunnen duiden op mogelijke aanwezigheid van gevaarlijke zaken (bommen, munitie etc). Hier werd niet gesproken over de crash in de nabijheid van het recreatieoord.
Ik heb ook begrepen dat de pers en omstanders op afstand werden gehouden, dus daar zal geen beeldmateriaal vandaan komen. Maar ik neem aan dat er destijds ook een commissie van onderzoek ter plaatse is geweest die hoogstwaarschijnlijk wel wat gefotografeerd heeft. Of wellicht iemand van de bergingsdienst o.i.d. Ik weet: het is een beetje een speld/hooiberg verhaal, maar je weet maar nooit.
Kleine sidestep: Zijn er misschien nog spotters van het eerste uur die toevallig deze kist op de gevoelige plaat heeft vast weten te leggen?
Heb je al geprobeerd bij Koen van den Heuvel van Flash. Die heeft heel veel foto's van crashes in Nederland van na de Tweede Wereldoorlog, volgens mij afkomstig uit de archieven van de luchtmacht.Venz wrote:Wat je zegt klopt inderdaad: Het ene verhaal spreekt over dat de vlieger bij de Duiventoren terecht is gekomen, het andere over de in aanbouw zijnde Jamin fabriek aan de Krombraak. Ook ik heb tot op heden geen goede luchtfoto's kunnen vinden van rond die periode om de loop van het kanaal destijds te kunnen bekijken. Ik heb het idee dat de loop van het kanaal iets richting het westen is verlegd om aan te sluiten op Sluis 1 (iets meer naar het oosten ligt nog een waterloop naar wat lijkt op een oude sluis/doorgang), maar dat is een stukje verwijderd van de vermoedelijke crashsite (ik gok tussen de LTS/Hanzecollege en de Warande/Scorpio).
Ik ben recent wel een rapport tegengekomen waarin een (voor)onderzoek naar de bodemgesteldheid rond recreatieoord De Warande is beschreven i.v.m. de bouwplannen aldaar. Hier werd met name gekeken of er binnen een straal rondom het recreatiegebied gevechtshandelingen en andere zaken zijn voorgevallen die kunnen duiden op mogelijke aanwezigheid van gevaarlijke zaken (bommen, munitie etc). Hier werd niet gesproken over de crash in de nabijheid van het recreatieoord.
Ik heb ook begrepen dat de pers en omstanders op afstand werden gehouden, dus daar zal geen beeldmateriaal vandaan komen. Maar ik neem aan dat er destijds ook een commissie van onderzoek ter plaatse is geweest die hoogstwaarschijnlijk wel wat gefotografeerd heeft. Of wellicht iemand van de bergingsdienst o.i.d. Ik weet: het is een beetje een speld/hooiberg verhaal, maar je weet maar nooit.
Kleine sidestep: Zijn er misschien nog spotters van het eerste uur die toevallig deze kist op de gevoelige plaat heeft vast weten te leggen?
Dat zal niet meevallen. Deze kist was pas een paar dagen eerder (op 25 september) op Soesterberg gearriveerd, zie:Venz wrote:Kleine sidestep: Zijn er misschien nog spotters van het eerste uur die toevallig deze kist op de gevoelige plaat heeft vast weten te leggen?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more