Wat kan hij doen wat het SPL management niet kan? Uiteindelijk is het hele probleem in de Terminal van Schiphol volledig te wijten aan personeelstekorten bij de afhandeling en Security. Tenzij Rutte ff een paar 1000 man kan toveren die meteen los zijn bij beide diensten voor het begin van de zomervakantie en binnen drie weken een VGB hebben van de AIVD om te mogen werken achter security.
mac wrote: ↑05 Jun 2022, 11:58 Op de korte termijn kan de overheid cq Rutte niet veel doen. Echter is de overheid voor 70% aandeelhouder van de luchthaven en heeft daarmee in flinke vinger in de pap mbt het gevoerde beleid. Mochten de huidige problemen direct of indirect veroorzaakt zijn door een beleid dat vanuit de aandeelhouders is opgelegd aan de luchthaven dan is het management van Schiphol niets meer dan uitvoerder van dit beleid. Het management kan hier niet zomaar tegenin gaan en dan is de overheid dus toch aan zet om verandering teweeg te brengen. Helaas heb je daar bar weinig aan als je nu of over een een paar weken buiten in de rij staat.
Dit is het grootste probleem geweest van afgelopen jaren waardoor we nu zitten in hetgeen we nu dagelijks zien gebeuren. Het was de overheid oa. die meer efficiëntie wilde en lagere kosten. De centrale security en het meer focussen op hub netwerk om meer passagiers te trekken hebben mede geleid tot de huidige drukte op Schiphol.Jovel wrote: ↑05 Jun 2022, 12:21 Een managementteam met een goede visie voor de lange termijn had deze problemen in principe al moeten zien aankomen. De personeelstekorten lopen al een tijdje. Baanonderhoud wordt lang van te voren gepland. Dat veel mensen weer zouden gaan reizen na corona lag in de lijn der verwachtingen.
Lijkt me dat je dan tijdig gaat schakelen. Opgelegde druk door enkele aandeelhouders, zoals mac aangeeft kan wel een issue zijn. Lijkt mij dat de overheid dan aan zet is.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more