Gelukkig is de 440K vliegbewegingen niet definitief en moet Brussel hier nog akkoord voor geven, gelet op de amateuristische actie van het Kabinet waarbij er geen uitgebreide verantwoording is over deze krimp zullen ze hoogstwaarschijnlijk bot vangen in Brussel vanwege concurrentie problemen.tonjochems wrote: ↑17 Nov 2022, 21:35 We vinden het niet leuk wat de regering weer bedacht heeft… de kip met de gouden eieren slachten, onder het mom van geluidsoverlast en milieu. We lezen dagelijks de vele ongefundeerde en ongenuanceerde uitingen van tegenstanders van de luchthaven, die zelfs de 440k movements te veel vinden.. Dacht dat het wel aardig was om de 440k krimp maar eens in het praethuis te lanceren….
My 2 cents...Richard from Rotterdam wrote: ↑21 Nov 2022, 13:02 Je kunt je wel de vraag stellen wat alle overstap passagiers en dus de vele extra vluchten de Nederlandse economie nu werkelijk opleveren. Ik vermoed eerlijk gezegd een stuk minder dan dat de pro-schiphol lobbyisten ons doen geloven.
Personeel dat er niet is door het personeelstekort kan niet thuis komen te zittenOptimus wrote: ↑21 Nov 2022, 16:15Andersom redenerend: zonder hub-functie zijn er idd minder vluchten nodig, maar komt er veel vliegend-, grond- en technisch personeel thuis te zitten, is er veel minder horeca-, beveiligings- en winkelpersoneel nodig op Schiphol. Buiten Schiphol is er veel minder toeleverende industrie en nodig en zullen internationale bedrijven hun biezen pakken, omdat het veel oninteressanter wordt om een vestiging in Nederland te hebben, danwel congressen van internationale allure op te zetten, wat weer een effect heeft op het aantal hotels in Nederland.Richard from Rotterdam wrote: ↑21 Nov 2022, 13:02 Je kunt je wel de vraag stellen wat alle overstap passagiers en dus de vele extra vluchten de Nederlandse economie nu werkelijk opleveren. Ik vermoed eerlijk gezegd een stuk minder dan dat de pro-schiphol lobbyisten ons doen geloven.
De overstap passagiers komen voor een groot deel van Delta Airlines. Als die wegvalt blijft er van de KLM bar weinig over. Dat betekent dus een mega krimp ook qua personeel, toeleveranciers etc. Delta is al bezig om andere kanalen aan te boren (Brussel en evt Milaan/Rome) alleen al vanwege de onzekerheid. Het zou echt heel slecht nieuws zijn als ze Amsterdam zouden opgeven.Je kunt je wel de vraag stellen wat alle overstap passagiers en dus de vele extra vluchten de Nederlandse economie nu werkelijk opleveren. Ik vermoed eerlijk gezegd een stuk minder dan dat de pro-schiphol lobbyisten ons doen geloven.
Zijn dat de coronajaren? Ik vraag dat omdat in een ATC Schiphol filmpje van Sam Chui wordt gemeld dat 80% van de pax Schiphol niet verlaat (7:19) https://youtu.be/bKp_0268BVQRichard from Rotterdam wrote: ↑22 Nov 2022, 15:25 Qua cijfers/percentages dan:
Afgelopen jaren lag het aantal transfer passagiers tussen de 35 en 42 procent.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more