Defineer "veel geld". Wij gaan volgende week voor ongeveer EUR 350pp retour (inclusief de nodige belastingen, exclusief baggage en zitplaatsreservering) naar Spanje met een gezin van 4 a(allen volgens de luchtvaart volwassenen). Persoonlijk vind ik dit erg weinig, zeker voor het hoogseizoen. Overigens, wij behoren tot degene die enigszins "getroffen" zijn door de problemen bij HV. Moeten nu vanaf Schiphol vertrekken in plaats van Rotterdam omdat HV de vlucht geannuleerd heeft. Erg jammer en lastig (schema vanaf Rotterdam was veel beter), maar gelukkig is hun klanteservice aardig en doet het wat je hun vraagt (oftewel, ze boeken je om op de vluchten die jij wilt, niet degene die je in eerste instantie krijgt voorgeschoteld).32FIS wrote: ↑01 Aug 2024, 10:32 Als je een vlucht geboekt hebt met deze geldwolven, veel geld voor een ticket vragen maar geen prestaties leveren, ben je mooi de sjaak.
Ook in consumenten programma's komt deze "Low Cost" maatschappij vaak voor vanwege wanprestaties. Ik ben gestopt met vluchten met deze maatschappij.
Het is duidelijk dat zij de minder bezette vluchten eruit gooien. Als je kijkt naar het schema naar Montpellier, dan zie je dat veel vluchten eruit zijn gehaald. Ook zie je erg veel last-minute aanpassingen, en lijkt het dat ze op sommige bestemmingen vertragingen nemen. In ieder geval veel werk voor hun planners.
De vraag is echter hoeveel vluchten er oorspronkelijk voor deze kisten gepland stonden en ook hoeveel er geannuleerd zijn. Zal mij namelijk niet verbazen als het lage gebruik ingecalculeerd is omdat dit een nieuw type is voor Transavia en men dus minimaal 1 kist op standby heeft staan. Immers, als je een volgeboekte A321 hebt, kan je die niet vervangen door een 737-800 zonder dat je mensen achterlaat. Zolang men de vluchten uitvoert die oorsponkelijk gepland stonden, zijn er geen operationele problemen.
Er staan vandaag 3 kisten (W-X-Y) stil. Als een 737 vlucht is geannuleerd zet je daar een A321 voor in en andersom. Bij het laatste krijg je misschien niet iedereen mee maar wel het grootste deel. De A321 is nu bijna 9 maanden in gebruik dus qua vliegers zou dat nu toch ook wel eens op orde mogen zijn. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er bij HV een beetje creatief wordt nagedacht hoe problemen op te lossen.De vraag is echter hoeveel vluchten er oorspronkelijk voor deze kisten gepland stonden en ook hoeveel er geannuleerd zijn. Zal mij namelijk niet verbazen als het lage gebruik ingecalculeerd is omdat dit een nieuw type is voor Transavia en men dus minimaal 1 kist op standby heeft staan. Immers, als je een volgeboekte A321 hebt, kan je die niet vervangen door een 737-800 zonder dat je mensen achterlaat. Zolang men de vluchten uitvoert die oorsponkelijk gepland stonden, zijn er geen operationele problemen.
HXI was maar kort TD vanmorgen die kant op gevlogen kist is inmiddels weer onderweg naar Brussel.LJ wrote: ↑04 Aug 2024, 18:33 Het volgende slachtoffer lijkt de PH-HXI te worden. Deze kist staat sind het middaguur op Santorini voor de terugvlucht naar Brussel. De PH-HBK is vanmiddag naar Brussel gevlogen om de vlucht naar Bari over te nemen. Nu hopen voor HV dat de problemen met de PH-HXI niet te groot zijn (de PH-HSI staat volgens mij nog steeds in Lissabon). Ben blij dat ik niet in de planning bij Transavia werk......de puzzel wordt steeds moeilijker (alhoewel de betrokken persoon het msischien ook als een uitdaging ziet). Overigens, het lijkt erop alsof HV graag de vlucht naar Palma de Mallorca annuleert. Ik zie dat er op de 13e geen vluchten naar Eindhoven meer beschikbaar zijn (en die naar Amsterdam volgeboekt lijken te zijn). Tenzij alles opeens volgeboekt is (was een paar dagen geleden nog niet met nog de goedkope tarieven beschikbaar). Gelukkig voor HV is het zomerseizoen bijna voorbij.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more