Waarom zou dit ten koste moeten gaan van de spotter dan? Ik zie het verband niet helemaal .deMoleman wrote: Alles goed en wel. Ik hoop echter niet dat zijn reportage, die Zondag bij SBS6 te zien is weer tenkoste gaat van de spotter.
Nou ik hoop eerder dat het voor mede werkers op SPL niet strenger wordt dan nu al is. Ik werk er zelf en wordt soms dood ziek van al die security checks. Sta je aan een bagage band komt er 1 van KMAR, SPL Security, Trigion "Mag ik uw pas ff zien" of je staat net op het punt om nog 3 koffers na te brengen en dan vallen ze je lastig met body search en pas check.deMoleman wrote:Ik zit nu naar Pauw en Witteman te kijken en daar zit ook die "gozer"van "Undercover in Nederland"
Hij kreeg het voorelkaar om met een namaakbom en namaak cocaine (meel) over het luchtvaartterrein te lopen en in de laadruimtes (en cockpits) van toestellen te komen, als medewerker, en dat 3 maanden lang. Waarbij hij nauwelijks tot niet gecontroleerd is.
Alles goed en wel. Ik hoop echter niet dat zijn reportage, die Zondag bij SBS6 te zien is weer tenkoste gaat van de spotter.
Hier moet jou helemaal gelijk in geven. Hij gaat elke x bij Kokpassage en G-hek naar binnen. Dat zijn normaal doorgangen voor auto's/catering enzo enzo. Maar de MEESTE doorgangen om Security gebied in te komen hebben wel degelijk iris scan system en ook security mensen er bij. Ik wacht dus ook graag zondag af en ben al bezig met een brief naar deze reporter. Hij moet met ze poten van SPL blijven.Flying Flea Builder wrote:Hij hd het wel makkelijk, bij slecht/koud weer via een buiten-ingang waar nog geen irisscans en detectiepoorten zijn.... En een bommetje of dope leggen in een kist waar verder geen bewaking bij staat is ook een koud kunstje, blijkt. Daar spotters zich doorgaans buiten de hekken bevinden zal dit incident m.i. geen invloed hebben op onze hobby.
Volgens mij snap jij het niet helemaal Pipo!!!PiPoServisAir wrote:Nou ik hoop eerder dat het voor mede werkers op SPL niet strenger wordt dan nu al is. Ik werk er zelf en wordt soms dood ziek van al die security checks. Sta je aan een bagage band komt er 1 van KMAR, SPL Security, Trigion "Mag ik uw pas ff zien" of je staat net op het punt om nog 3 koffers na te brengen en dan vallen ze je lastig met body search en pas check.deMoleman wrote:Ik zit nu naar Pauw en Witteman te kijken en daar zit ook die "gozer"van "Undercover in Nederland"
Hij kreeg het voorelkaar om met een namaakbom en namaak cocaine (meel) over het luchtvaartterrein te lopen en in de laadruimtes (en cockpits) van toestellen te komen, als medewerker, en dat 3 maanden lang. Waarbij hij nauwelijks tot niet gecontroleerd is.
Alles goed en wel. Ik hoop echter niet dat zijn reportage, die Zondag bij SBS6 te zien is weer tenkoste gaat van de spotter.
Wat ik ff wil zeggen is dit, Waar HAALT die reporter van SBS het vandaan om dit te doen. Ga lekker voor Bin Laden werken mafkees. Beetje mee varen op Peter R de Vries. Klote Alberto.
PiPo
Ik wacht zondag wel eerst af maar ik heb zo me bedenkingen over dit verhaal. Een verhaal heeft altijd 2 kanten, en zelfs gister in P&W mocht iemand van Schiphol geen normaal reactie geven. Sensatie journalisten zijn het tegenwoordig.Bright Star Aviation wrote:Volgens mij snap jij het niet helemaal Pipo!!!PiPoServisAir wrote:Nou ik hoop eerder dat het voor mede werkers op SPL niet strenger wordt dan nu al is. Ik werk er zelf en wordt soms dood ziek van al die security checks. Sta je aan een bagage band komt er 1 van KMAR, SPL Security, Trigion "Mag ik uw pas ff zien" of je staat net op het punt om nog 3 koffers na te brengen en dan vallen ze je lastig met body search en pas check.deMoleman wrote:Ik zit nu naar Pauw en Witteman te kijken en daar zit ook die "gozer"van "Undercover in Nederland"
Hij kreeg het voorelkaar om met een namaakbom en namaak cocaine (meel) over het luchtvaartterrein te lopen en in de laadruimtes (en cockpits) van toestellen te komen, als medewerker, en dat 3 maanden lang. Waarbij hij nauwelijks tot niet gecontroleerd is.
Alles goed en wel. Ik hoop echter niet dat zijn reportage, die Zondag bij SBS6 te zien is weer tenkoste gaat van de spotter.
Wat ik ff wil zeggen is dit, Waar HAALT die reporter van SBS het vandaan om dit te doen. Ga lekker voor Bin Laden werken mafkees. Beetje mee varen op Peter R de Vries. Klote Alberto.
PiPo
Maar goed dat dit aan het licht word gebracht, nee het zou een keer echt gebeurd zijn.
Het blijkt dus dat de beveiliging niet scherp genoeg is, of niet goed geregeld. Maar dat er niets van klopt staat vast.
Groet,
Martijn
Volgens mij "horen" deze ook verzegeld te zijn. Dat is wat ik zie wat ze checken bij USA maatschappijen. (o.a. United, US Airways) Die zijn altijd dicht gemaakt onder controle van douane bij de catering. Maar zoals ik ook al zei heeft hij de gemakkelijke route's genomen. Ik zou hem wel eens dit willen zien doen in bagage kelder daar is controle wat strenger, ook omdat hier de bagage meer en langer op en bloot in het zicht is, op platform wordt het "vaak" binnen 5min geladen. En ik mag/STRENG verboden zelfs geen bagage bij een gate zetten als de voorman en medewerkers er nog niet zijn. Ik moet er dan bij blijven staan tot die er zijn. Ik denk dat het bij KLM het zelfde is toch??mipo72 wrote:Ben wel eens een discussie aangegaan met 1 van deze medewerkers over "onze" catering auto's.
Ze mogen wel in de cabine van de vrachtwagen kijken maar weer niet in de laadbak , en die is juist een mooie verstopplaats mocht iemand kwaad willen doen dmv een bom en/of personen het terrein op smokkelen.( gelukkig ben ik niet zo)
De reden waarom ze niet in de laadbak mogen kijken is dat dit te maken heeft met Douane goederen.
Die meneer van Schiphol heeft enorm veel gelegenheid gehad om een reactie te geven. Zelden iemand in een interview zo vaak de gelegenheid zien krijgen om een open deur in te trappen. Zijn probleem was dat ie niet toe wilde geven dat het een probleem is... Dus blijven schermen met 'we voldoen aan de regelgeving' en 'we zijn ermee bezig'...PiPoServisAir wrote:Een verhaal heeft altijd 2 kanten, en zelfs gister in P&W mocht iemand van Schiphol geen normaal reactie geven. Sensatie journalisten zijn het tegenwoordig.
De moeilijkste weg nemen is niet het doel geweest van deze reporter...mipo72 wrote:Inderdaad heeft deze Alberto de makkelijkste passage's genomen zoals de Kokspassage en het hek naast Martinair/KLM catering.
Daar is iedereen het mee eens, want hoe lang staat die info al op je schiphol-pas ?mipo72 wrote:Het wordt tijd voor de "Irisscan" op Schiphol bij alle toegangspoorten want daar valt niet veel mee te rommelen.
Dit is gewoon realiteit.James wrote:Zal wel aan mij lioggen Mipo maar voilgens mij gooi jij dingen eruit waar je je mond over moet houden....SECURITY beging bij ons die een Schiphol pas hebben en dat betekent geen dingen omtrent security verspreiden..DOM DOM DOM Ik heb echt geen goed woord over voor mensen die over security uit de school klappen.
Ik hoop dan ook dat die idiote reporter aangeklaagd wordt want ook hij had geheimhouding gezien zijn eigen Schiphol pas
Ik zou zeggen:mipo72 wrote: Ik kan haast niet wachten totdat ik in die lens mag kijken en toegang krijg tot het platform.
Grt, Michel
Ik de vorm van meer bewaking op plaatsen waar dit niet nodig hoeft te zijn. Of misschien zelfs een verbod op spotten.Misschien moet je nog eens mijn ervaring die ik vorig jaar had erop nalezen. En de eraring van anderen.Henk Voortwijs wrote:Waarom zou dit ten koste moeten gaan van de spotter dan? Ik zie het verband niet helemaal .deMoleman wrote: Alles goed en wel. Ik hoop echter niet dat zijn reportage, die Zondag bij SBS6 te zien is weer tenkoste gaat van de spotter.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more