This is the forum to share your recent aviation photos with the rest of the community, being photos not older than six months at the moment of topic opening. Theme-based topics, not about recent events, should go into the sub-forum. Although we will not screen beforehand, we reserve the right to delete any images, especially if clearly unsharp or otherwise low in quality. For more information on how to upload you images, check this post. In topic titles, please use airfield names in stead of just codes, and be clear about what kind of photos your viewers can expect (e.g. CIV/MIL, location etc.). Finally, bring any photo criticism understandable and to the point, not cynical or offensive! Simultaneously, do not feel offended by criticism per se, but simply explain your motives, taste et cetera, or ignore if you wish so. |
En uit eigen ervaring weet ik dat ze er geen moeite mee hebben om zeer kort voor vertrek een volbezette vlucht toch maar te annuleren als ze erachter komen dat er voor de passagiers vanwege het weer maar weinig te zien is...De DSC Spottersvluchten kunnen doorgaan!
Afgelopen zaterdag werd het luchtruim rond Schiphol voor de kleine
luchtvaart gesloten. Ook kleine vliegtuigen moeten sinds vorig jaar een
nieuwe (mode S-) transponder hebben. Die blijken veel verstoring van het
radarbeeld van de luchtverkeerleiding te veroorzaken, waardoor het
onderscheid tussen verkeersvluchten en pleziervluchten moeilijk te maken
is. De oplossing is nu een groot gebied rondom Schiphol te sluiten.
Probleem voor onze voorgenomen Spottersvluchten op 18 april.
De afgelopen dagen is er heel wat heen en weer gepraat met als resultaat
dat voor de DSC rondvluchten een uitzondering gemaakt kan worden.
Dus grijp die kans! Het is misschien wel de laatste keer dat rond Schiphol
Centrum gevlogen kan worden.
Overigens gaan de vluchten alleen door bij goed (foto-)weer en is ook
afhankelijk van het luchtverkeer op het moment. We zullen dat zorgvuldig
met de verkeersleiding coördineren.
Als de rondvlucht wegens het weer niet door kan gaan, krijgt iedereen 100% van zijn geld terug. Zitten we eenmaal, mét toestemming, in de lucht en kunnen we desondanks toch niet over Schiphol, dan hebben we pech. Maar ook vorig jaar hebben we gemerkt dat de verkeersleiding alle medewerking verleent om ons door te laten.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more