Jaap Rosen Jacobson de voormalig eigenaar van luchtvaartmaatschappij VLM Airlines is er een van.pe wrote:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo op de hoogte ben van rekkof. Daarom heb ik ook een aantal vragen:
Welke personen zijn eigenlijk bezig met de herstart van Rekkof?
Pe
Het is niet dat het Boeing niet ´lukte´, het is meer dat Boeing het niet wilde. De B717 was teveel een concurrent van de B737 en daarmee is er door Boeing niet veel energie in gestoken om de B717 echt een succes te maken.RudolfAir wrote:Want als zelfs Boeing het niet lukt met de 717 (van een oude kist een moderne maken) waarom zal het die hollanders wel lukken.
Met die 17 heb je het neem ik aan over de combi´s? De combi´s zullen niet door de B748 vervangen gaan worden, daar zal namelijk geen combi variant van gaan komen. En full pax zijn ze domweg te groot voor de KLM. Ik zou mijn geld inzetten op de B777-200/300 of op een volgende generatie kisten, dus de A350 of B787.bramos wrote:Blijven er 17 Jumbo's over. Iemand enig idee hoe die vervangen gaan worden? Ik dacht/hoopte zelf op de 747-8I, maar dat is meer hoop dan denkwerk, eigenlijk.
streker nog, been geen techneut maar meen te weten dat de rompsectie van de 737 feitelijk dezelfde is als de 727 (en zelfs de 757).. Ze zijn volgens mij dus vrij goed in "Ctrl-C, Ctrl-V"daar...En als je het hebt over ´van een oude kist een nieuwe maken´, dan is Boeing juist het grote voorbeeld. Kijk naar de drie generaties B737 (100/200, 300/400/500 en NG) en je ziet dat het wel kan.
Nee alleen de 720, 707, 727 en de 737 delen hun rompdoorsneden.Polecat wrote:streker nog, been geen techneut maar meen te weten dat de rompsectie van de 737 feitelijk dezelfde is als de 727 (en zelfs de 757).. Ze zijn volgens mij dus vrij goed in "Ctrl-C, Ctrl-V"daar...
Je aanpassing van de aantallen is nogal esentieel voor mijn antwoord. Door de 17 die je noemde ging ik ervanuit dat je de combi´s bedoelde en dan is de B748 niet een kandidaat. Als we het hebben over de full pax bakken dan is het een ander verhaal. Dan is de B748 wel een kandidaat (qua 1 op 1 vervanging), maar dan hangt het denk ik van andere zaken af. Als er namelijk een 1 op 1 vervanging komt, dan zou de KLM met 5 bakken gaan vliegen. Qua aantal is dat wel erg laag en alleen als Air France ze ook wil hebben zie ik een kans dat het de B748 wordt.bramos wrote:@ ehusmann: pardon, die 17 moet 'n 5 worden. Even verkeken, en vergist (dacht dat ze meer full-paxers hadden).
Waarom is die 747-8 nou te groot voor de KLM? Er kunnen 467 mensen in (3 klassen), dus in KLM opstelling 'n stuk of 490. De huidige 744's komen ook al tot 428, en luchttransport neemt alleen maar toe. Ik zou er niet raar van opkijken, zeker nu de 777-300 minder dan 428 stoelen krijgt (i.v.m. een grotere business class).
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more