Idem hier, begin jaren tachtig...
In die tijd nog met veel te grove kaart (Michelin) en hoegenaamd geen info over mogelijkheden bij de velden. Dat is nu allemaal ongelofelijk veel beter, maar het aantal spannende velden is wel afgenomen natuurlijk.
I.h.a. is het goed te doen want de vliegvelddichtheid is nog steeds redelik hoog, en nog leuk ook. Je ziet veel van de omgeving en hebt contact met mensen. Weenie of het nog steeds zo is, maar toen mocht je fietsen over alles wat geen motorway was, dus ook over vele 'dual carriage ways'. Dit is niet altijd geheel veilig en meestal niet leuk (autolawaai, beslist niet naast elkaar fietsen) maar gaat wel heel snel (vaak gemiddeldes van 30kmh gehaald). In de trein kosste toen globaal evenveel als in NL, alleen was in de UK het treinkaartje duurder maar mocht de fiets gratis mee. Wederom: geen idee hoe dat nu is.
We hadden een tent mee en kampeerden veelal 'wild' met toestemming van de landeigenaar. Inderdaad: super low budget. Tegenwoordig ben ik verwend en veeleisend, hahaha. Indertijd was er nog lang geen Kanaaltunnel en lagen we bij de overtocht met onze slaapzak ergens op de grond, op de nachtboot.
Succes,
Erik