Misschien de L van lesSpacecake wrote:Van een paar uurtjes geleden:
Yep youre right je ziet het ook wel eens bij de PC-7 en de SF-260,s van de Belgen is inderdaad om op de instrumenten te vliegen.mart wrote:lol...ik geloof dat ze die zeilen gebruiken om de piloot te leren alleen op de instrumenten te vliegen, zie je wel vakar.
Had van de week de Q-21 met soortgelijk zijl
Verklaar je nader.. Apaches niet op instrumenten kunnen vliegen? Toen ik er voor het laatst een van binnen zag zaten alle essentiele instrumenten erin hoor..Lightning_NL wrote:Ware het niet dat Apaches niet instrument KUNNEN vliegen. Dus het lijkt me sterk. Zal wel iets anders geweest zijn. Volgens mij, zat er niet heel erg op te letten hoor, maar volgens mij deden ze ook oefeningen die totaal niks met IF vliegen te maken hebben.
IFR oftwel Intrument Flight Rules gaan in op het moment dat de VFR (Visual Flight Rules) niet meer van toepassing kunnen zijn door bijvoorbeeld einde daglicht periode of slecht weer condities. Zonder IFR avionics aan boord mag je dan dus ook niet meer vliegen.kiwi wrote:IFR is heel wat anders dan op instrumenten vliegen, maar ook dat kunnen ze gewoon hoor. Geen reden om te denken van niet..Lightning_NL wrote:Ik heb het een tijd geleden gehoord dat Apaches niet IFR kunnen vliegen. Ik zal het nog eens nazoeken.
Daar ben ik ook erg benieuwd naarLightning_NL wrote:Nou Kiwi,
wat je zegt klopt niet. Instrumentvliegen en IFR vliegen zijn precies hetzelfde. En dat van de Apache heb ik gehoord van andere luchtmachtvliegers. Kwam een keer ter sprake. Beetje googlen levert ook resultaten op van uitbreidingspakketten om de Apache IFR capable te maken. Maar ik zal een keer aan een Apache vlieger vragen hoe het zit met IFR vliegen en waarom dat nou niet kan.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more