This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
Er is vandaag een wijziging binnengekomen in het flightplan van de An.124 die eigenlijk voor dinsdag 03-02-2009 gepland stond. De huidige stand van zaken is dat hij nu naar Gilze komt op vrijdag 06-02-2009. De verwachte tijden zien er als volgt uit:
ETA 12:00LT en ETD 15:30LT
Deze tijden zijn natuurlijk weer onder voorbehoud net als vorige keer. Er kan elk moment iets veranderen in zo'n flightplan. Dus we wachten af.
Vandaag het persbericht van de luchtmacht ontvangen (maar dit geeft uiteraard geen garanties dat het toestel ook daadwerkelijk komt):
Antonov 124 doet vliegbasis Gilze-Rijen aan
Op vrijdag 6 februari 2009 landt een Antonov 124 transportvliegtuig op vliegbasis Gilze-Rijen. Het Russisch transportvliegtuig vervoert materiaal ten behoeve van de ISAF missie. Op dezelfde dag vertrekt de Antonov weer.
De Koninklijke Luchtmacht ondersteunt de ISAF missie sinds april 2006 met personeel en materieel. F-16 gevechtsvliegtuigen, Apache gevechtshelikopters en Cougar transporthelikopters maken op dit moment deel uit van de Nederlandse Air Task Force op Kandahar en Tarin Kowt. F-16’s en Apaches worden ingezet voor verkenning, beveiliging en ondersteuning van de grondtroepen, de transporthelikopters worden voornamelijk ingezet voor het vervoer van mensen en vracht. Ook kunnen zij worden ingezet voor medische evacuaties Op dit moment worden 4 F-16’s, 5 Apache’s en 5 Cougar’s in Afghanistan operationeel ingezet.
#
Edwin wrote:Vandaag het persbericht van de luchtmacht ontvangen (maar dit geeft uiteraard geen garanties dat het toestel ook daadwerkelijk komt):
Antonov 124 doet vliegbasis Gilze-Rijen aan
Op vrijdag 6 februari 2009 landt een Antonov 124 transportvliegtuig op vliegbasis Gilze-Rijen. Het Russisch transportvliegtuig vervoert materiaal ten behoeve van de ISAF missie. Op dezelfde dag vertrekt de Antonov weer.
De Koninklijke Luchtmacht ondersteunt de ISAF missie sinds april 2006 met personeel en materieel. F-16 gevechtsvliegtuigen, Apache gevechtshelikopters en Cougar transporthelikopters maken op dit moment deel uit van de Nederlandse Air Task Force op Kandahar en Tarin Kowt. F-16’s en Apaches worden ingezet voor verkenning, beveiliging en ondersteuning van de grondtroepen, de transporthelikopters worden voornamelijk ingezet voor het vervoer van mensen en vracht. Ook kunnen zij worden ingezet voor medische evacuaties Op dit moment worden 4 F-16’s, 5 Apache’s en 5 Cougar’s in Afghanistan operationeel ingezet.
#
Succes morgen!
Groeten,
Edwin
Heb ik ook ja... Alleen het persbericht geeft geen tijden weer... ( )
Blijven het dan toch de tijden ETA 1200 en ETD 1530 ? Want ik neem aan dat GZR zelf wel weet hoe laat die bak ongeveer gaat komen (hoewel, 't blijft een rus )
De luchtmacht geeft overigens bewust geen tijden meer af i.v.m. veiligheidsrisico's. Ook is het, zoals jezelf al aangeeft, dat vaak wordt afgeweken van genoemde dagen en tijden omdat er blijkbaar andere transporten voorrang hebben. We zullen het dus moeten doen met de eerdergenoemde ETA's.
Misschien dat ik het niet snap hoor, wellicht kan iemand verduidelijking kan geven.
Vorige keer stond die bak ook om 1200LT gepland maar komt die pas om 16.30 LT... Hoe kan het nou zijn dat die vlucht zo lang vertraagd is als die eigenlijk al onderweg is van Afghanistan naar hier?
Ik blijf hopen op 12.00 (of later) want ben pas 11.50 klaar met school
Voor de check Boudewijn hij komt uit Bulgarije en gaat daarna naar Frankrijk. Vertragingen kunnen veroorzaakt worden door het weer, technische mankementen, sluitingen luchtruim/airways etc etc
Onthou: In de luchtvaart is 1 ding zeker en dat is dat er niks zeker is!!!!!
De voorlopige planning is dat de Antonov op tijd binnenkomt
Last edited by Otto on 06 Feb 2009, 11:54, edited 1 time in total.