A special Forum for Gilze-Rijen and Gilze Rijen Aviation Society (GRAS) with news, facts and social talk from the south.
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
Eric van Lisdonk
Scramble Master
Posts: 2566 Joined: 19 Mar 2004, 23:33
Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
Location: Ramstein and Gilze-Rijen Air Base
Post
by Eric van Lisdonk » 07 Feb 2009, 14:50
Hi,
Even jullie mededelen dat men aanstaande donderdag de barrier gaat testen. Dit gaat gedaan worden door een F-16. Deze F-16 word om 10:00LT verwacht. Ik neem aan dat hij dan meteen de barrier invliegt?? Maar het kan ook zo zijn dat dit later nogmaals gebeurd.
Er wordt in iedergeval 2x de barrier in gevlogen deze dag.
Groeten en doe er je voordeel mee,
Eric
Mark B.
Scramble Senior
Posts: 320 Joined: 28 Oct 2008, 08:40
Type of spotter: photo only
Subscriber Scramble: Mark Broekhans
Location: Hierden
Post
by Mark B. » 08 Feb 2009, 10:15
Volgens mij is het bij het testen van de barrier niet echt gebruikelijk dat men er direct vol ingaat. Men zal waarschijnlijk eerst landen en dan in een later stadium met enige snelheid richting barrier (beter gezegd kabel) taxien om deze vervolgens met de haak te pakken...
Last edited by
Mark B. on 08 Feb 2009, 21:44, edited 1 time in total.
Sven van Roij
Scramble Die-Hard
Posts: 578 Joined: 01 Apr 2008, 20:18
Type of spotter: Military & Helo's
Subscriber Scramble: Sven van Roij
Contact:
Post
by Sven van Roij » 08 Feb 2009, 18:15
Worden beide barriers van baan 28-10 getest?
Sven
RGA
Scramble Newbie
Posts: 36 Joined: 23 Jan 2009, 13:37
Post
by RGA » 08 Feb 2009, 23:35
Sven van Roij wrote: Worden beide barriers van baan 28-10 getest?
Sven
Ik denk alleen bij 10, gezien het eerdere bericht dat de vangkabel voor baan 28 tot 27 juni buiten gebruik is.
Waar kan men het beste gaan staan om deze approaches vast te leggen op de gevoelige plaat?
Sven van Roij
Scramble Die-Hard
Posts: 578 Joined: 01 Apr 2008, 20:18
Type of spotter: Military & Helo's
Subscriber Scramble: Sven van Roij
Contact:
Post
by Sven van Roij » 09 Feb 2009, 13:35
En welke kist gaat er binnen komen? J-...
Sven
Mark B.
Scramble Senior
Posts: 320 Joined: 28 Oct 2008, 08:40
Type of spotter: photo only
Subscriber Scramble: Mark Broekhans
Location: Hierden
Post
by Mark B. » 10 Feb 2009, 12:21
RGA wrote: Waar kan men het beste gaan staan om deze approaches vast te leggen op de gevoelige plaat?
Ik denk dat je, behalve bij aankomst, geen approach meer ziet hoor!! Er is volgens mij alleen maar sprake van taxien en vervolgens met de haak de kabel grijpen...
RGA
Scramble Newbie
Posts: 36 Joined: 23 Jan 2009, 13:37
Post
by RGA » 10 Feb 2009, 13:06
Ok, hiervoor mijn dank Mark, dat wist ik niet (ben onbekend met deze procedure).
Jorg
Scramble Die-Hard
Posts: 888 Joined: 15 Aug 2005, 22:22
Location: Dongen
Post
by Jorg » 12 Feb 2009, 11:56
Vanmorgen om 10.00 uur is de J-062 geland voor de barriertest. callsign was Bonzo.
Groeten Jorg.
Marcel Mutsaers
Scramble Junior
Posts: 243 Joined: 30 Nov 2006, 18:07
Location: Tilburg
Contact:
Post
by Marcel Mutsaers » 12 Feb 2009, 12:17
Mmm, Bonzo, dan zou het een 312 bak moeten zijn. Maar (aan één kant in ieder geval) had hij er wel een 322 badge op staan.
EHAM
Scramble Master
Posts: 3415 Joined: 30 Apr 2005, 21:32
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: Joost de Wit
Location: Hoofddorp
Contact:
Post
by EHAM » 12 Feb 2009, 15:46
Zometeen NAF 41 voor een t&g op 28.
Joost de Wit
Musicmann
Scramble Newbie
Posts: 37 Joined: 29 Dec 2008, 15:55
Post
by Musicmann » 12 Feb 2009, 15:56
Marcel Mutsaers wrote: Mmm, Bonzo, dan zou het een 312 bak moeten zijn. Maar (aan één kant in ieder geval) had hij er wel een 322 badge op staan.
Klopt maar hoort op volkel thuis zie foto genomen op 9-02-2009 door Mario Boeren
Marcel Mutsaers
Scramble Junior
Posts: 243 Joined: 30 Nov 2006, 18:07
Location: Tilburg
Contact:
Post
by Marcel Mutsaers » 12 Feb 2009, 16:02
EHAM wrote: Zometeen NAF 41 voor een t&g op 28.
T-264
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Posts: 2746 Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB
Post
by Boudewijn van Oirschot » 12 Feb 2009, 16:18
Marcel Mutsaers wrote: EHAM wrote: Zometeen NAF 41 voor een t&g op 28.
T-264
visueel bevestigd, was nog voor 16.00 uur weer weg
ebauer
Moderator
Posts: 12099 Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL
Post
by ebauer » 12 Feb 2009, 16:25
Boudewijn van Oirschot wrote:
visueel bevestigd, was nog voor 16.00 uur weer weg
En bij dezen een dubbele bevestiging middels een SBS-1/Mode S log:
480C02
T-264 NAF41 2009-02-12 15:40 KDC-10 Netherlands 334sqn Venlo, NL 2009-02-12 14:40:03
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Posts: 2746 Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB
Post
by Boudewijn van Oirschot » 12 Feb 2009, 16:55
ebauer wrote: Boudewijn van Oirschot wrote:
visueel bevestigd, was nog voor 16.00 uur weer weg
En bij dezen een dubbele bevestiging middels een SBS-1/Mode S log:
480C02
T-264 NAF41 2009-02-12 15:40 KDC-10 Netherlands 334sqn Venlo, NL 2009-02-12 14:40:03
thanks