Ik heb mijn abo opgezegd toen het in het engels werd uitgegeven.toppiero wrote:en ik zou het in het engels houden. als je het in het nederlands gaat uitgeven raak je leden kwijt(in het buitenland)
Toch even kort reageren op deze off-topic-opmerking. Ik denk dat je hiermee de producenten van de civiele Scramble-inhoud zwaar tekort doet. Scramble 357 geeft natuurlijk een wat vertekend beeld met die enorme berg RAF (respect, E.J.!) maar zelfs dan staat er nog een flinke vracht civiele movements, nieuws en updates in, plus wat tripverslagen. Het blad opent altijd met de civiele secties en ook de website kent civiele en militaire databases en airfield guides. Dat er over militair wat meer te verklappen valt omdat die zelf proberen e.e.a. te verbergen kunnen wij niets aan doen. Een 'Orbat' van British Airways gaat niet echt scoren. Verder is het belangrijk wat wij aan inzendingen krijgen = wat onze lezers belangrijk genoeg vinden om ons in aan te vullen. Tenslotte verwijs ik naar Stefan's opmerking.Nlspot2003 wrote:omdat het regelmatig steeds meer een militairblaadje is.
Omdat, zo is een wat algemene indruk, die info op zo ontzettend veel plaatsen al voorhanden is. Civiele vlootoverzichten worden geregeld en accuraat gepubliceerd. Merk op dat ik met Orbat wat anders bedoel dan een serialboek (waar overigens de civ.-markt ook al goed mee bediend is).Arjan wrote:waarom scoor je niet met een Orbat van BA of LH? Ik koop geen serialboeken van airliners omdat ik die niet streep.
Een OrBat of vlootlijst van BA is inderdaad niet echt zinvol, gezien de info die her en der beschikbaar is. Maar ook qua civiel zou je wel dit soort dingen kunnen doen. Vaak wordt civiel aangemerkt als de grote airliners, maar er is veel meer. Bizjets, bizprops, helicopters, semi-overheden, waterbombers etc etc. En van bijvoorbeeld alle Nederlandse bizjets zou ik best wel een overzicht willen zien waar ze gestationeerd zijn. Of een overzicht van helicopterplaatsen (waar nu al een ander draadje over loopt). Wat mij betreft zouden dit zeer welkome onderwerpen/artiekelen zijn in de Scramble.Key wrote:Dat er over militair wat meer te verklappen valt omdat die zelf proberen e.e.a. te verbergen kunnen wij niets aan doen. Een 'Orbat' van British Airways gaat niet echt scoren.
We dwalen in de tussentijd behoorlijk af van de oorspronkelijke poll...ehusmann wrote:En van bijvoorbeeld alle Nederlandse bizjets zou ik best wel een overzicht willen zien waar ze gestationeerd zijn. Of een overzicht van helicopterplaatsen (waar nu al een ander draadje over loopt). Wat mij betreft zouden dit zeer welkome onderwerpen/artiekelen zijn in de Scramble.
ehusmann wrote:En van bijvoorbeeld alle Nederlandse bizjets zou ik best wel een overzicht willen zien waar ze gestationeerd zijn. Of een overzicht van helicopterplaatsen (waar nu al een ander draadje over loopt). Wat mij betreft zouden dit zeer welkome onderwerpen/artiekelen zijn in de Scramble.
Bij deze geaccomodeerd!Hans wrote:We dwalen in de tussentijd behoorlijk af van de oorspronkelijke poll...
Een tussenoplossing zou zijn dat je alleen ' goede' foto's in kleur gaat afdrukken, maar wie gaat dan bepalen welke foto aan de gestelde eisen voldoet ?Arjan wrote:Ik lees het blad voor de info en de nummertjes. Ik kan mij ook bijna niet voorstellen dat de kwaliteit van de foto's altijd te waarborgen zijn als het in kleur afgedrukt wordt. Zeker met de "lastigere, sneaky shots"
Aan de andere kant, als het wel lukt en het ziet er netjes uit dan zou ik het geld er wel voor over hebben.
Andere discussie, maar...Arjan wrote:p.s. Als pur sang militair spotter die al veel te lang op civiele luchthavens werkt, waarom scoor je niet met een Orbat van BA of LH? Ik koop geen serialboeken van airliners omdat ik die niet streep. Maar ik zou een numeriek overzicht van zo een vloot best met enige interesse doorlezen!
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more