Zeker, piloot woonde een paar blokken verderop als ik me niet vergis. Maar aan sommige vormen van geluk gaat heel veel pech voorafNiek wrote:Wat hebben heel veel mensen toch heel veel geluk gehad.
Klopt, het betreffende toestel was de J-710, ook de enige trouwens in de 700-serie. Dit kwam door een fout in de bestelling bij General Dynamics / Fokker. Een toestel dat bestemd was voor de KLu was al gereserveerd voor de Noren of Denen (en is daar ook naar toegegaan). GD / Fokker heeft dat met de J-710 opgelost, vandaar de afwijking. Ik heb dit ooit jaren geleden gelezen maar kan geen bron terugvinden op het www. Maar dit geheel ter zijde van het onderwerp van dit topic. Dusss...FISHER01 wrote:nee toch, Maarten P. was op 21 november 1990 boven Dalen in het noorden neergestort?
Het toestel was net half jaar in KLu-dienst op de dag van de crash.evhest wrote:Helemaal off topic, maar nu het toch over de J-710 gaat; ik ben benieuwd hoeveel spotters dat ding in levende lijve hebben kunnen zien. Zelf zag ik 'm op 16 oktober 1990 voorbij komen op Twenthe, toen helemaal zonder markings ivm een mogelijk deployment naar de Golfregio. Helaasch geen foto.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more