Ai..... Dat was nu net wat ik niet gehoopt had......... Ben bezig met een keuze maken (overstap naar DSRL), heb nu nog een analoog NIKON en weet eigelijk niet wat ik precies moet (NIKON óf CANON) met alle positieve/negatieve verhalen rond de 100-400 van CANON.Leeuwarden wrote:Ik heb twee van die dingen gehad op een D200 en ik kan er niet mee overweg... Er zijn echter spotters die erbij zweren... Wat wil je horen...
Heb ik kennelijk een goede.Leeuwarden wrote:De D300 wordt van gezegd dat die een snellere AF motor bezit. Zou uit kunnen maken...
Nog even terzijde... de twee exemplaren die ik van de 80-400 in mijn bezit heb gehad verschilden redelijk in kwaliteit...
68-0037UH wrote:Ik mis een beetje de 300mm F4 AF-S in de discussie. Prima lens, de AF-S is redelijk snel, scherp en handhandzaam. Beste keus is de 200-400 natuurlijk, haarscherp en razendsnel, maar aardig zwaar en aanslag op de beurs
Bij fast jet flyby's moet het uit. Anders loop je de kans dat je de kist links of rechts in beeld krijgt. De verklaring hiervoor is een gecompliceerd verhaal, maar het komt er op neer dat de VR probeert om het pannen tegen te werken. Hievan heb ik meer opmerkingen gelezen, zou zo niet meer weten waar. VR is toch zinloos tijdens pannen, aangezien trillen een beweging in twee richtingen is. Op-neer en links-rechts. De links-rechts component wordt geheel weggedrukt en van de op-neer component blijft een flauwe sinusgolf over.Leeuwarden wrote:Wanneer moet volgens jou de VR uit? Andere tip is beslist geen filter op de Nikkor zetten...
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more