wellicht om te verhinderen, dat er tussen het uitschakelen van de motoren en het aanzetten van de APU een korte tijd geen stroom is?ssb-spotting wrote:Waarom zou je de APU al starten als de motoren nog in bedrijf zijn??
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
Daar heb je toch ground power voor...en als dat er niet is dan moet je idd je APU inschakelen.Gerard wrote:wellicht om te verhinderen, dat er tussen het uitschakelen van de motoren en het aanzetten van de APU een korte tijd geen stroom is?ssb-spotting wrote:Waarom zou je de APU al starten als de motoren nog in bedrijf zijn??
Gerard
Niet eens zozeer per land maar meer per vliegveld. De belangrijkste redenen zijn geluidsoverlast, het milieu en kosten!ssb-spotting wrote:Okee, ik ben met je eens dat de procedures per land/vliegveld verschillen.
Slordig, maar kan gebeuren... Weet je zeker dat de bowser nog connected was of leek het daarop? Misschien waren ze al wel disconnected maar was dat niet goed te zien vanuit de plaats waar je zat? De meeste crews zijn uiteraard bewust van de gevaren m.b.t. fuel en electriciteit en zullen altijd eerst goed crosschecken met de fueler/andere piloot of het inderdaad veilig is om de APU te starten!ssb-spotting wrote:Ik zelf heb meerdere malen meegemaakt dat de piloot doodleuk de APU opstart terwijl de kist bijgetankt wordt, en er een tankwagen vol met fuel onder het vliegtuig staat. Daar werd ik niet al te blij van :S
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more