Mooi dat er een bron bij vermeldt werd bij het originele bericht.skycruiser wrote:Goedenavond,
1..: Dit zijn geruchten vanuit de Japanse ' Telegraaf ' , de Asahi krant.
Maar toch was het even schrikken toen ik dit bericht las, ook al zijn het speculaties...skycruiser wrote:Heren, alles is nog een speculatie. Half october komt er een persconferentie met meer nieuws
Was NYK niet de club die probeert die mislukte containerterminal in de Amsterdamse haven van de hand te doen, of haal ik wat door elkaar? Zo, ja, dan denk ik dat ze weinig trek zullen hebben met vliegtuigen te komen waar hun schepen vandaan worden gehaald.Thon wrote:Volgens de luchtvaartmaatschappij worden er al gesprekken gevoerd met de moeder van NCA, de Japanse rederij NYK over een fusie van de vrachtcapaciteit.
Ceres(onderdeel van NYK) is inderdaad de eigenaar van de containerterminal in Amsterdam.aviodromefriend wrote:Was NYK niet de club die probeert die mislukte containerterminal in de Amsterdamse haven van de hand te doen, of haal ik wat door elkaar? Zo, ja, dan denk ik dat ze weinig trek zullen hebben met vliegtuigen te komen waar hun schepen vandaan worden gehaald.Thon wrote:Volgens de luchtvaartmaatschappij worden er al gesprekken gevoerd met de moeder van NCA, de Japanse rederij NYK over een fusie van de vrachtcapaciteit.
Je zou haast denken dat JAL al geen lid meer is van OneWorld, daar de Star Alliance- en Skyteam hubs voor de airline belangrijker zijn dan LHR (OneWorld)...skycruiser wrote: Amsterdam is met Frankfurt het meest belangrijkste station voor JAL in Europa geworden, en heeft London Heathrow en Parijs CDG reeds gepasseerd.
Grt,
Eric
skycruiser wrote: Even terugkomend op het topic zelf; het gaat hier of JAL zal stoppen met vliegen op Amsterdam. Zoals ik al aangegeven heb is daarvaan géén sprake. Sowieso wordt er komende zomerdienst gewoon dagelijks gevlogen, en ook de vrachtvluchten blijven op schema. Amsterdam is met Frankfurt het meest belangrijkste station voor JAL in Europa geworden, en heeft London Heathrow en Parijs CDG reeds gepasseerd.
Grt,
Eric
Dat AMS een 772 krijgt heeft puur en alleen te maken met het feit dat AMS geen goede 'premium market' is. Onze B777-300ER hebben slechts iets meer stoelen dan de B772, maar wél first class. Het first class product valt in AMS niet te verkopen... Dus is onze B772 een betere keuze, met een grote (56 seats) business class overigens (dat zijn 21 stoelen meer dan KLM biedt op de B772).B767-300ER wrote:Alleen is bovenstaande wat ik quote echt zo? En zo ja, waarom dan op AMS een 772 inzetten en op CDG/LHR dan nog steeds een 773? Heeft dat dan soms andere redenen?
Vandaar ook dat de aandelen van JAL afgelopen week het diepe in zijn gedoken.skycruiser wrote:JAL heeft op geen enkele wijze officieël enige informatie naar buiten gebracht welke door media of persbureau's aan het publiek kenbaar gemaakt kunnen worden. Daarom is bovenstaande info ongeloofwaardig en berust niet op officiële waarheden.
JAL/Japanese overheid, zal media januari een persbericht naar buiten brengen met juiste informatie. Tot die tijd is en blijft alles speculatief.
Dat noem ik pas speculatie, want de financiele situatie van BA is echt met geen mogelijkheid te vergelijken met JAL.skycruiser wrote:Daarom gaarne elke volgende speculatie over de toekomst van JAL in het praathuis...
Want anders kunnen we hier ook wel een topic over bijvoorbeeld British Airways gaan opstarten, die zich momenteel ook op glad ijs begeeft...
Aan de positieve kant, dit is ook niet het geval. Waar het nu om gaat is dat JAL moet worden geherstructureerd. Daarvoor is de verwachting dat ze bescherming zullen aanvragen waardoor ze voor een bepaalde tijd vrij zijn van schuldeisers. In die tijd zullen vluchten gewoon doorgaan. Indien de herstructurering lukt (waarbij ook wordt gedacht aan een samenvoeging met ANA), dan zullen vluchten op de één of andere manier ook doorgaan, hoewel dan natuurlijk onduidelijk is hoe en waarheen.skycruiser wrote:Overigens; mocht JAL failliet gaan, dan lijkt het me logisch dat sowieso in het begin (tot aan een eventuele herstart, die er dan ook wel zal komen overigens), natuurlijk alle vluchten 'per direct' opgeschort zullen worden.
Erwin, persoonlijk heb ik best een mening over JAL, en na een groot aantal jaren wordt het tijd dat het bedrijf eens een goede schop onder z'n kont krijgt... Persoonlijk is het misschien minder leuk, vóóral omdat juist NU de media vanalles publiceert en je her en der op internet fora totaal uit de hand gelopen discussies tegenkomt, veelal gaande over de keuze van alliantie, over slots, routes etc.ehusmann wrote:Nu begrijp ik best dat je persoonlijke situatie iets anders is en dat dit soort berichten niet leuk zijn om te lezen, maar de verandert de realiteit niet, helaas.
Dankzij de media...ehusmann wrote:Vandaar ook dat de aandelen van JAL afgelopen week het diepe in zijn gedoken.
Waar. Maar er wordt achter de schermen gewerkt wordt aan een reddingsplan (dat nog niet bekend is gemaakt), en totdat de punten uit dát plan openbaar zijn, is alles wat de media publiceert speculatief. Er zullen best kernen van waarheid inzitten hoor, maar het verhaal is hoe dan ook door een journalist in mekaar gezet en dus bevat het ook foutieve speculatie of 'eigen inbreng' van wie dan ook.ehusmann wrote:De resultaten van JAL liegen niet en met een enorme schuldenberg en een verlies van mogelijk 9 miljard kan je niet lang in leven blijven. Of JAL nu wel of niet een statement naar buiten brengt is dan niet zo belangrijk meer.
De realiteit is dat het niet goed gaat het bedrijf. De realiteit is niet altijd de berichtgeving die momenteel in de media gepubliceerd wordt.ehusmann wrote: Nu begrijp ik best dat je persoonlijke situatie iets anders is en dat dit soort berichten niet leuk zijn om te lezen, maar de verandert de realiteit niet, helaas.
Met 99,9% zekerheid zal er nooit een samenvoeging met ANA komen...ehusmann wrote:. Indien de herstructurering lukt (waarbij ook wordt gedacht aan een samenvoeging met ANA), dan zullen vluchten op de één of andere manier ook doorgaan, hoewel dan natuurlijk onduidelijk is hoe en waarheen.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more