Hiermee geef jij aan dat Corendon daar blijkbaar geen/weinig aandacht aan schenkt?Custom addict wrote:Vond het al zo vreemd dat die piloot bij TK kon gaan vliegen aangezien
die (voor zo ver ik geinformeerd ben) toch wel goed daarop letten.
Dus is het begrijpelijk dat er mensen worden aangenomen zonder de vereiste papieren...Custom addict wrote:Corendon is wat dat betreft begrijpelijker aangezien die een tijdje geleden toch een flink aantal piloten hebben aangenomen vanwege uitbereiding.
Geinig, gisteren nog gezien!skycruiser wrote:Corendon Airlines,
Vlucht CAI202 naar Ankara van 2 maart 2010 om 23:30u, was 2 uur vertraagd ivm 'crew matters'.
Betrof B737-400 TC-TJC.
Grote kans dat dit de betreffende vlucht was...
Humorbramos wrote:Als het zo'n oplichting was, why didn't he turn himself in?
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
De Turkse autoriteiten hebben toestemming gegeven om deze piloot in dienst te nemen nadat hij eerder voor o.a. Air Sweden en Jet2.com gevlogen had.Custom addict wrote:Corendon, ja die was ik ff vergeten dat die ook die kant op vliegen.
Vond het al zo vreemd dat die piloot bij TK kon gaan vliegen aangezien
die (voor zo ver ik geinformeerd ben) toch wel goed daarop letten.
Corendon is wat dat betreft begrijpelijker aangezien die een tijdje geleden
toch een flink aantal piloten hebben aangenomen vanwege uitbereiding.
Is dat de regel, of denk jij dat dat de regel is? Als jij namelijk met vals geld betaalt (ook al heb je het zelf niet gedrukt, en ben je je er niet bewust van) ben je ook strafbaar. In dit geval laat de maatschappij iemand vliegen die niet de juiste kwalificaties heeft, lijkt me toch dat dat niet de bedoeling is.Custom addict wrote:Maar als de maatschappij tijdens de sollicitatie een
niet van echt te onderscheiden brevet overhandigd krijgt met de
referenties die hij opgeeft, dan ligt bij hun geen schuld
Ik ben het eens dat de schuld voor de vervalsing niet bij de maatschappij ligt (net zoals dat valse briefje van 50 euro dat jij nu misschien in je bezit hebt), maar de maatschappij is denk ik wel verantwoordelijk voor het laten vliegen van gekwalificeerd personeel.evhest wrote:Die vergelijking gaat niet op. Het was de piloot die met een vervalsing op de proppen kwam en daarvoor dus verantwoordelijk is. De schuld voor die vervalsing ligt niet bij de maatschappij.
Enerzijds heb jij gelijk, een bedrijf is verplicht om te zorgen dat de mensen die hun werk doen hiervoor de juiste opleiding/cursussenehusmann wrote:Ik ben het eens dat de schuld voor de vervalsing niet bij de maatschappij ligt (net zoals dat valse briefje van 50 euro dat jij nu misschien in je bezit hebt), maar de maatschappij is denk ik wel verantwoordelijk voor het laten vliegen van gekwalificeerd personeel.evhest wrote:Die vergelijking gaat niet op. Het was de piloot die met een vervalsing op de proppen kwam en daarvoor dus verantwoordelijk is. De schuld voor die vervalsing ligt niet bij de maatschappij.
Keyword: "denk" ik. Ik ken de regels ook niet, dus vandaar dat ik vroeg of custom addict de regels kent, of het ook alleen maar denkt.
Een andere vergelijking: als jij je auto laat keuren door iemand die geen APK keurmeester is, maar dat wel toont dmv een vervalsd certificaat, rij jij alsnog rond in een niet gekeurde auto. Die valse keurmeester kan worden vervolgd voor valsheid in geschrifte en oplichting, jij kan vervolgd worden (of boete krijgen) voor het rondrijden in een niet gekeurde auto.
Erwin
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more