United, ik begrijp je reactie maar uit zakelijk oogpunt is dit een onvermijdelijke ontwikkeling. Ik denk ook niet dat je er raar van op moet kijken als binnenkort American de gesprekken met US gaat starten. Feit is wel dat steeds minder kleine maatschappijen de kans krijgen zich op de Amerikaanse markt te ontwikkelen hetgeen de keus voor de passagier steeds meer gaat beperken.United 777 wrote:Weer een trieste dag voor de wereldluchtvaart. De gezamenlijke vloot krijgt het kleurenschema en logo van Continental Airlines en de naam van United Airlines. Dit gaat toch nergens over? Het verlies van Northwest Airlines was al pijnlijk, nu moeten we deze ongein ook nog verwerken. De wereld verandert en de luchtvaart verandert mee, het is helaas niet anders.
En dat is nu nodig, omdat er een enorme overcapaciteit was. Maar uiteindelijk zal de slinger weer de andere kant op zwaaien, waarbij de vraag het aanbod overstijgt, de prijzen stijgen en er kansen komen voor nieuwe spelers. De traditionele golfbeweging. Helaas zullen we het nu even met wat minder variatie moeten doen, maar dat is niet oneindig.Marcel_MPH wrote:hetgeen de keus voor de passagier steeds meer gaat beperken.
frank kramer wrote:Suggestie: noem ze Unitenental
Erwin, deels ben ik het met je eens. Door de overcapaciteit waarmee veel maatschappijen te maken hebben wordt er vooral gekeken naar mogelijkheden om de kosten verder te drukken. Samenwerking of overnames worden hierbij steeds belangrijker. Mooie voorbeelden in de afgelopen jaren zijn AF-KLM, Delta-NW, BA-IB en nu CO-UA. Wat ik niet denk is dat er uiteindelijk veel nieuwe spelers een kans vinden om zich op een aantrekkende luchtvaartmarkt te storten. Met steeds meer maatschappijen met het formaat AF-KLM of CO-UA op de markt wordt het voor kleine, startende, maatschappijen moeilijk zich te profileren en stabiliseren. In verleden is al gebleken dat ter bescherming van markt aandeel veelal nieuwe maatschappijen uit de markt worden geconcurreerd door de z.o.g. "legacy carriers". Of te wel, de trend zoals we die nu waarnemen zal in mijn optiek tekenend zijn voor de toekomst.ehusmann wrote:En dat is nu nodig, omdat er een enorme overcapaciteit was. Maar uiteindelijk zal de slinger weer de andere kant op zwaaien, waarbij de vraag het aanbod overstijgt, de prijzen stijgen en er kansen komen voor nieuwe spelers. De traditionele golfbeweging. Helaas zullen we het nu even met wat minder variatie moeten doen, maar dat is niet oneindig.Marcel_MPH wrote:hetgeen de keus voor de passagier steeds meer gaat beperken.
Overigens is hetzelfde in Europa aan de gang, alleen hebben we hier het geluk dat de overgenomen maatschappijen (KLM, Swiss, Brussels, Iberia) ten minste nog door blijven vliegen in hun eigen kleuren.
Erwin
Ik vind Contunited beter klinken.frank kramer wrote:Suggestie: noem ze Unitenental
Eerste berichtgeving doet denken dat geen van beide maatschappijen verdwijnt. De gecombineerde maatschappij zal verder gaan onder de naam United Continental Holdings met als basis Chicago en een kleurenschema wat een combinatie is van beide maatschappijen.Gietje wrote:Het blijft jammer voor ons spotters dat er weer een maatschapij verdwijnt. Al durf ik niet te zeggen of het nu United is die verdwijnt of Continental.
Het is een CO kleurenschema met United titels (gelukkig gaat gat jaren 50 kleurtje van UA er uit, wel jammer van alle kisten die al nieuwe kleuren hebben gekregen, kunnen binnenkort weer voor een nieuw jasje komen)Marcel_MPH wrote: Eerste berichtgeving doet denken dat geen van beide maatschappijen verdwijnt. De gecombineerde maatschappij zal verder gaan onder de naam United Continental Holdings met als basis Chicago en een kleurenschema wat een combinatie is van beide maatschappijen.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more