Check/ Double check?...bron?..waar hoor je dit steeds vaker.Edwin AN124 wrote:Vrienden.
Ik hoor steeds vaker het verhaal dat Singapore Airlines vanaf juni Schiphol gaat aan doen met hun A380
Volgens de internationale berichtgeving komt de eerste A380 bij MH pas in de 2e helft van 2012 (3e delay inmiddels); en CZ zou (aldus eerdere berichten hier op het forum), als ze met de 380 gaan komen naar AMS een 3 of 4 keer in de week gaan komen in plaats van dagelijks.DG AIR wrote:Wanneer MAS nu wel komt is mij niet duidelijk. Hoe het met de passagiersaantallen van China Southern zit weet ik niet maar ze schijnen echt van plan te zijn om met de A380 naar SPL te komen. Misschien kost dat dan b.v. een dagelijkse vlucht of komen ze maar een keer in de week.
Als ik meer weet zal ik het melden.
gr.
Ger
Inderdaad; hoe wou je op 27 landen en vanaf de 36L/C weer weg gaan zonder dat je zeker 2x de A4 over moet ??Key wrote:En voor de volledigheid: A380 mag op Schiphol landen op evt. 27. Starten van 36L, 36C en 18C. Dit alles omdat, simpel gezegd, de A4 niet gekruist kan worden over de taxibanen. Dat wordt nog grappig...
Erik
Bij landing op 27 zal de kist IMO niet te zwaar zijn voor de A4-tunnel; de An-225 heeft dit ook al gedaan, met vertrek ten westen van de A4... als ik het goed heb waren er ooit al plannen om een J-terminal te bouwen aan de westkant; anders wordt het wel heel erg druk met bussen vol pax tussen de westkant en de main terminal... was er in diezelfde plannen geen sprake van een monorail tussen een J-terminal en de main terminal ?Hurricane wrote:Inderdaad; hoe wou je op 27 landen en vanaf de 36L/C weer weg gaan zonder dat je zeker 2x de A4 over moet ??Key wrote:En voor de volledigheid: A380 mag op Schiphol landen op evt. 27. Starten van 36L, 36C en 18C. Dit alles omdat, simpel gezegd, de A4 niet gekruist kan worden over de taxibanen. Dat wordt nog grappig...
Vermoedelijk (lijkt mij tenminste wel zo logisch) zal er dan nog ergens een verbouwing gaan plaats vinden, ter versteviging van de taxiways, zodra een airline serieuze plannen heeft om naar AMS te komen met deze kist.
Bij landing op de 27 rolt de kist uit over het viaduct A4Hurricane wrote:Inderdaad; hoe wou je op 27 landen en vanaf de 36L/C weer weg gaan zonder dat je zeker 2x de A4 over moet ??Key wrote:En voor de volledigheid: A380 mag op Schiphol landen op evt. 27. Starten van 36L, 36C en 18C. Dit alles omdat, simpel gezegd, de A4 niet gekruist kan worden over de taxibanen. Dat wordt nog grappig...
Erik
Vermoedelijk (lijkt mij tenminste wel zo logisch) zal er dan nog ergens een verbouwing gaan plaats vinden, ter versteviging van de taxiways, zodra een airline serieuze plannen heeft om naar AMS te komen met deze kist.
Adios, Hurricane
Key wrote:Uitleg over landing 27 klopt.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more