Vanwege de Duitse vliegtaks invoer gaat deze kist van Duitsland naar Schiphol.Maartje wrote:Zoals ik eerder gelezen hebt, is een toestel van XL Airways door 'verhuurd' aan Sunweb en volgens mij is dat een Nederlandse onderneming. Maargoed, als het alsnog Duits is en het gaat vanaf Schiphol vliegen, zie ik het als Hollandse nieuwe.
Heb je wel goed gelezen wat er staat, want dat staat boven ook alphkza wrote:Sundio heeft niet alleen promotieruimte op de XL Airways kist gekocht, ze hebben 'm exclusief gecharterd.
Maartje wrote:Maar we verwelkomen nu al Corendon Dutch Airlines
Andere optie is Arke maar gezien die hun eigen aanvoer van mensen/hotels hebben moeten operators wel uitwijken want anders blijft Arke / TUI als enigste over. Verder heeft KLM ook niet voor niets high-density Airbus 330 toestellen besteld; hiermee spelen ze al in op het financiële plaatjeMaartje wrote:Hoe zou KLM sommige route's van Martinair oppakken, met een aantal nieuwe A330-300's? Krijgen zij de touroperators zo ver op voor het dure KLM te kiezen?
Ja & Nee; de lease contracten zijn leuk meegenomen maar zodra ze zelf in de problemen zijn en geen kist beschikbaar hebben nekken ze zichzelf met de inhuur-kosten. A320 nummer 3 staat al een jaar in de planning voor toevoeging aan de vloot en is de States nog niet uit geweest.Maartje wrote:Met Amsterdam Airlines gaat het volgens mij nog niet zo heel slecht, met 2 vliegtuigen redden zij het aardig
Zou je denken hé; , Schiphol heeft al aangegeven dat ze bepaalde tarieven willen gaan verhogen dus al met al blijven de kosten hoger van omliggende velden dus wegtrekkende klanten zijn (momenteel gezien) eerder aan de orde. Ze hebben zelfs de KLM al goed over de zeik gekregen aldus de mediaberichten vandaag.Maartje wrote:Wat gaat er met de Nederlandse luchtvaart gebeuren als per 1 Januari 2011 bij de buren Belgie en Duitsland, de zogenoemde luchtvaarttax in gaat? Meer passagiers voor ons Schiphol?
Heb bewondering voor je standvastigheidMaartje wrote:Ik vermoed dat de nieuw komers begin volgend jaar wel gaan beginnen, dit ivm met Martinair en de tax in Belgie en Duitsland.
Waar; maar als main-port van NL word ook het meest naar Schiphol gekeken. Mede vanwege het vrij komen van slots kan hier dan ook, relatief gezien, de meeste groei worden gerealiseerd.ehusmann wrote:Het gaat hier toch over NEDERLANDS, niet over Schiphol? In dat geval, waarom dan niet vanaf een ander veld. Schiphol is misschien stervensduur, Eindhoven is dat zover ik weet niet, of misschien wel Maastricht. Wie weet. In elk geval weet ik wel dat het continu verandert door allerlei factoren en de kritiek die ik nu lees is weer erg gebaseerd op hoe het nu gaat. Wienig toekomstvisie...
Erwin
Naar aanleiding van vragen van de media over de nieuwe tariefvoorstellen hecht Schiphol er aan een korte feitelijke reactie te geven.
Op 15 september is de consultatie met de luchtvaartmaatschappijen voor de nieuwe tariefsvoorstellen (per 1 april 2011) van start gegaan. De luchtvaartmaatschappijen hebben vanaf die datum vier weken om in te gaan op de voorstellen. Op 1 november zal Schiphol de definitieve tarieven bekend maken.
Het is in het belang van alle partijen dat het consultatieproces zorgvuldig wordt afgerond. Om die reden kunnen we de tarieven niet vóór 1 november bekendmaken.
Inhoudelijk kunnen we dan ook niet in detail ingaan op de berichtgeving in de Telegraaf van zaterdag 10 en maandag 11 oktober j.l. (KLM President-directeur Peter Hartman: "Laat ons niet in de steek" en "Woedende reactie op duurder Schiphol").
Om te voorkomen dat er beeldvorming ontstaat welke geen recht doet aan alle betrokken partijen, het volgende.
In genoemde artikelen wordt de suggestie gewekt dat Schiphol bepaalde luchtvaartmaatschappijen bevoordeelt ten opzichte van andere. Daar is geen sprake van. Op Schiphol gelden voor alle luchtvaartmaatschappijen dezelfde voorwaarden onder dezelfde condities. Vanzelfsprekend wordt aan dit uitgangspunt in het nieuwe tariefsvoorstel niet getornd. De tarieven van Schiphol zijn onderhevig aan strikte regulering, waar de Nederlandse Mededingingsautoriteit toezicht op houdt.
Voor het behoud en versterken van de mainport, investeert Schiphol onverminderd substantieel in de infrastructuur, met name in een bagagesysteem dat essentieel is voor een transferluchthaven.
Niets met mijn standvastigheid te maken. Schiphol zou nu wel heel erg dom zijn om toch een prijsverhoging door te voeren. Nu er een tax komt bij de buurlanden, zou dat misschien wel voor Schiphol extra passagiers op kunnen leveren of denk ik nu heel vrouwelijk?Hurricane wrote:Heb bewondering voor je standvastigheidMaartje wrote:Ik vermoed dat de nieuw komers begin volgend jaar wel gaan beginnen, dit ivm met Martinair en de tax in Belgie en Duitsland.
(dus nogmaals een vleugje realiteit:
- Schiphol heeft al aangegeven dat zij haar tarieven weer wil verhogen ( heeft al de hoogste/ één na hoogste tarieven van Europa); praktisch gezien kunnen airlines voor Schiphol kiezen uit principe-protest maar qua kosten komen ze hier al snel op terug.
- De groei mogelijkheden op de Nederlandse velden is beperkt mogelijk gezien de aangescherpte regelgeving van het ministerie Verkeer & Waterstaat)
Dus tenzij de regelgeving word versoepeld & de voorgenomen prijsstijgingen worden bevroren zal er weinig gaan veranderen volgend jaar
Hurricane wrote:Waar; maar als main-port van NL word ook het meest naar Schiphol gekeken. Mede vanwege het vrij komen van slots kan hier dan ook, relatief gezien, de meeste groei worden gerealiseerd.ehusmann wrote:Het gaat hier toch over NEDERLANDS, niet over Schiphol? In dat geval, waarom dan niet vanaf een ander veld. Schiphol is misschien stervensduur, Eindhoven is dat zover ik weet niet, of misschien wel Maastricht. Wie weet. In elk geval weet ik wel dat het continu verandert door allerlei factoren en de kritiek die ik nu lees is weer erg gebaseerd op hoe het nu gaat. Wienig toekomstvisie...
Erwin
Maar voor de andere velden; Eindhoven zit met geluidsnormen in haar maag (vandaar dat de trainigsvluchten van fighters/cargoplanes worden uitgeweken naar omliggende velden om normale operaties niet in de weg te staan). Eelde hoopt door de baanverlening een betere positie te krijgen en Maastricht is in gesprek met German Wings over operatieverhuizing van Keulen naar MST. Rotterdam hoopt nog steeds op de nieuwe route van Turkish.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more