2.5 uur een snelle turn a round??? hmmmm KLM'er zeker??ErikFB wrote:neem aan lct en onder voorbehoud ?
(overigens snelle turn-around )
Grtz
Erik
Nee hoor, maar zie dat de tijd tussen binnenkomst en vetrek hooguit dus is voor off-load en peut laden en wegwezen. Schoonmaak zal wel in LIS plaatsvinden.James wrote:2.5 uur een snelle turn a round??? hmmmm KLM'er zeker??ErikFB wrote:neem aan lct en onder voorbehoud ?
(overigens snelle turn-around )
Grtz
Erik
Diarto wrote:[off topic]
Wat ik mij altijd afvraag is wat voor DQF/DPE's ze in dit soort kisten zetten, aangezien SLM alleen maar AKE's heeft. Hetzelfde toen voor die 777('s) van BA afgelopen december. Iemand die dat kan vertellen?
[/off topic]
Kan zijn dat ze in LIS die 767 hebben geladen met lege containers, maar er bestaan ook bedrijven waar je als airline containers/pallets kunt huren.Diarto wrote:[off topic] Wat ik mij altijd afvraag is wat voor DQF/DPE's ze in dit soort kisten zetten, aangezien SLM alleen maar AKE's heeft.
Het zou kunnen dat de inkomende bagage op het platform uit de containers (AKE's in dit geval) gelost werden, en de uitgaande koffers vervolgens direct weer in dezelfde containers geladen werden. Maar zou ook kunnen zijn dat ze een zooi koffers "gewoon" in de bulk gegooid hebben.Hetzelfde toen voor die 777('s) van BA afgelopen december. Iemand die dat kan vertellen?
[/off topic]
Voor een 767 vind ik dat een slow turn a round.James wrote:2.5 uur een snelle turn a round??? hmmmm KLM'er zeker??ErikFB wrote:neem aan lct en onder voorbehoud ?
(overigens snelle turn-around )
Grtz
Erik
Dit beïnvloedt bij ons niet de turn around tijd, tenminste niet in zulke mate dat je een uur aan het lossen bent. Een 757 is bijna (afhankelijk van de fitheid van de douanier :p ) even snel klaar met controle als zonder. De bulk van een A340/767 helemaal even snel als normaal aangezien in die Suriname vrijwel alleen post, dekens en crewbagage zitmipo72 wrote:De reden voor die turn a round kan te maken hebben met een Douanecheck welke bij praktisch alle vluchten uit zuid Amerika en het Caraïbisch gebied komen.
Dan ben je zo al een uur kwijt aan het checken van die kist.( wij hebben hier ook best wel last van )
Custom addict wrote:om weer even back to topic te gaan:
voor zover ik weet gaan in de B747 AKE's de B767 DQF's B757 is vaak los
evenals de B737.
Bij airbus 318/319 (welke easy gebruikt) gaat alles los) de A320/321 gaat AKH
en grotere modellen gaan weer de AKE's.
aardige info in de link. Weer wat opgestoken.Diarto wrote:Klik voor de verschillende type containers. De dwarsdoorsnede van de gehuurde 767 is kleiner dan die van een A340, dus passen de containers van SLM niet
In geen van beide types passen containers (pax versie dan), dus alles gaat er los in.Custom addict wrote: B757 is vaak los evenals de B737.
Dat ligt er maar net aan waar de maatschappij voor kiest. Niet elke A319/320/321 heeft een container configuratie. De A319's van BMI kunnen bijvoorbeeld geen containers hebben, de A319's van TAP weer wel. En dan heb je ook nog maatschappijen die zowel A320's hebben met een containerconfiguratie, als A320's die alleen bulk kunnen laden. En dat is erg prettig werken, als je van te voren niet weet welke kist er gaat komen (of wanneer er ineens een andere kist komt dan gepland).Bij airbus 318/319 (welke easy gebruikt) gaat alles los) de A320/321 gaat AKH
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more