Met een afstandsbediening. Er loopt iemand rond het vliegtuig met deze ab.jeffreyklm wrote: 1. Hoe wordt deze pushback truck bestuurd?
1. Er loopt voor de neus weldegelijk een persoon met een remote controler.jeffreyklm wrote: Deze zit om de main gear, en wat mij nog het meeste verbaasde is, dat er niemand op of in zit die hem bestuurd. Ook niemand in de buurt die hem lijkt te besturen.
Mijn vragen betreffend dit zijn:
1. Hoe wordt deze pushback truck bestuurd?
2. Waarom zien we dit principe niet op meer vliegvelden (Ik heb ze nooit eerder gezien!).
3. Waarom zit hij om de main gear?.
Kan mij vergissen, maar volgens mij heb ik het op Brussel ook weleens gezien.jeffreyklm wrote: 2. Waarom zien we dit principe niet op meer vliegvelden (Ik heb ze nooit eerder gezien!).
Jeffrey Schäfer.
Er zijn zodoende ook schep Tugs in het leven gekomen om het towbar probleem te omzeilen maar ook hier is niet elke kist geschikt voor en de impact op het NLG (nose landing gear) is ook groter dan bij een towbar.miruq wrote:In BRU is dit al minstens 10jaar in gebruik.
We noemen dit een power-push. Zoals eerder vermeld is dit remote controlled. De persoon die verantwoordelijk is voor start-up, bedient het toestel en geeft captain instructies bij het sturen. Het zijn in feite 2 rollen die het maingear omknellen en, als ze in beweging gezet worden, het toestel acheruit bewegen.
Voordelen :
- one man operation
- geen nood aan verschillende towbars
nadelen :
- a/c up to A321
- niet voor alle kleine/lage toestellen geschikt
- max 1 engine start-up during pushback
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more