Een 737 kan wel naar Dubai en New York vliegen, maar als ze dan naar New York vliegen maken ze tussenstop mogelijk in IJsland, in Rejavaik. Ik weet het ook niet wanneer de tweede 737 bij Corendon Dutch Airlines komt. Een 757 is een goede mogelijkheid voor Coerendon Dutch Airlines, als ze naar die 2 bestemmingen willen vliegen, maar denk ik het zelf ook niet zo gauw gebeuren. Een 737-900ER is een uitstekende kandidaat voor Corendon Dutch Airlines, als ze naar drukke bestemmingen wil blijven viiegen.Bank_angle wrote:Wanneer komt de 2 de 737 van corendon. Ik hoorde dat ze ook naar Dubai gaan vliegen en tevens naar New York voor citytrips met de 737 goede zet!
ja dat bedoel ik ook, maar andere versie van 737 is nooit uit te sluiten als het goed blijft gaan met Corendon Dutch Airlines. Dus 737-700 en 737-900ER zijn goed aan te sluiten bij bestaande vloot van 737-800. Hangt ook veel vanaf hoe de markt zich ontwikkelt.nuckleuz wrote:Volgens mij moeten ze het gewoon lekker bij 1 type houden. Veel efficiënter en goedkoper.
Ja dat horen we heel vaak. Maar in het begin van dat je nieuwe maatschappij is opgericht, moet je zo'n zulke plannen niet inplannen, want het is maar ook een geruchtenmachine die goed op dreef is gekomen. Corendon Dutch Airlines moet nu nog richten op Middellandse Zee-bestemmingen, zodat de groei nog aan het ontwikkelen is. Blijft Corendon Dutch Airlines in nabije toekomst goed in de markt doen, kan het zijn dat ze later willen kijken of ze verre bestemmingen in routenetwerk willen opnemen of niet.nuckleuz wrote:Hoe komen jullie er trouwens bij dat ze naar New York en Dubai gaan vliegen? Lijkt mij persoonlijk heel erg stug namelijk.
Ben ik met jou eens!nuckleuz wrote:Juist als je een kleine vloot hebt is het onverstandig om met 2 verschillende types te gaan vliegen. Ook al zijn het 2 verschillende subtypes. Deze hebben verschillende capaciteiten en zijn dan dus minder flexibel in te zetten.
Natuurlijk, maar er worden steeds meer 757's omgebouwd naar vrachtvliegtuig. Er zijn nog wel veel tweedehands 757 als passagiersvliegtuig in dienst zijn bij verschillende maatschappijen. Als bij Corendon Dutch Airlines het geval kunnen zijn, dan kunnen ze in 757 ook Business Class en Comfort Class in plaatsen voor vluchten die langer dan 4,5 uur vliegen. Ik denk zelf ook niet dat ze gauw doen, want Corendon Dutch Airlines is een chartermaatschappij met een betalende catering aan boord, net als bij Transavia.com en ArkeFly.Bank_angle wrote:757's zouden wel ideale kisten zijn voor Corendon, goed voor voor vluchten in Europa en je kan ook midden oosten en Noord Amerika gaan vliegen. Wel leuke concurentie en lekker goedkope citytrips!
Het is een speculeer/discussie cornernuckleuz wrote:Loop je nou niet een beetje hard van stapel? Wat heeft het nou voor zin om het over een eventuele business class te gaan hebben in een 757 die er toch niet gaat komen?
Laten we het een beetje reëel houden.
Grt, Erik
Heb je ook goed gezien, phkza. Ik denk dat de KLM eerste maatschappij die met een 737-900ER in nabije toekomst gaat vliegen, nu hebben ze nog 5 standaard 737-900's in de vloot zonder de speciale nooduitgang aan de beide kanten. ArkeFly heeft met 2 gelasde Boeing 737-900ER van failliette Futura Airways uit Spanje gevlogen, alleen in de zomerseizoen. Dus ArkeFly zou heel goed met 2 of 3 737-900ER's de vloot komen aansterken, dat is nu toe nog niks van bekend geworden. Wat mij betreft de 737-800 doet heel goed in Nederlandse chartermarkt!phkza wrote:Het is een speculeer/discussie cornernuckleuz wrote:Loop je nou niet een beetje hard van stapel? Wat heeft het nou voor zin om het over een eventuele business class te gaan hebben in een 757 die er toch niet gaat komen?
Laten we het een beetje reëel houden.
Grt, Erik
Grotere toestellen zouden in de toekomst best eens kunnen, maar 757? De 737-900(ER) ligt meer voor de hand en heeft vergelijkbare capaciteiten.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more