Nee, omdat we met de industrie (lees: Fokker en opvolgers/overnemers) meedoen aan de ontwikkeling van die toestellen.KIER wrote:Waarom moeten wij als Nederland nou altijd weer meedoen met de laatste nieuwe vliegtuigtypes? Volgens mij alleen maar om erbij te horen.
De EC735 is in feite een Cougar die ze net zonder te diep nadenken hebben afgeschaft. Politiek onaanvaardbaar dus, dan maak je je belachelijk als minister.roberto wrote:Denk dat het bij 12 NH90NFH blijft voor op de bootjes, aangezien het contract voor de laatste 8 volgens mij nog steeds niet getekend is.
Dan voor die laatste 8 gewoon wat anders kopen, een aantal EC735 of de laatste Blackhawk versie.
Uhm een AW-159 (aka Lynx NG) lijkt mij ook nog te krap qua pax vulling voor SAR maar logischere wijs verstandiger dan de keuze die nu gemaakt was met de NH90. Maar ook dit type is nog even verwijderd van operationele inzetbaarheid terwijl de nood inmiddels wat hoog begint te wordenGlidepath wrote: Vervangen door nwe Lynxen (SL) dat lijkt me als alternatief het slimste, je weet wat ze kunnen, je bespaart op kosten voor scholing en training op WEER een ander type EN ze passen op de scheepjes.
NH90 te klein, ja de Zweden weten dat al een poosje en lieten de cabine aanpassen.
Hans Rolink wrote: De EC735 is in feite een Cougar die ze net zonder te diep nadenken hebben afgeschaft. Politiek onaanvaardbaar dus, dan maak je je belachelijk als minister.
Dat de Zweden 15 Blackhawks hebben gekocht en wij 17 Cougars er uit gooien is veelzeggend, vind ik.
Hans.
Canberra TT.18 wrote:Hi ...
p.s. misschien moeten ze de AS.532 nog even achter de handhouden, goedkope oplossing
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more