Moderator: gatso76
http://nl.wikipedia.org/wiki/Herculesramp .orthello wrote:Of er is meer aan de hand of er is ergens sprake van miscommunicatie en daardoor verkeerde inschatting?
Op het moment dat er een Vliegtuig is dat een defect meld wordt er standaard een standby call uitgedaan. Dit is standaard procedure. Afhankelijk van de grote van het vlieguig worden er ambulance en brandweer voor opgetrommelt. Heb ooit op internet ergens een lijstje gezien met wat aantallen maar weet zo niet waar.orthello wrote:Is 10 brandweerwagens en een al de pers aandacht niet allemaal een beetje buiten proporties voor wat er feitelijk aan de hand was?
De pers aandacht wordt natuurlijk aangewakkerd door het feit dat er 10(!) brandweer voertuigen werden opgetrommeld.
Zulke spierballen zijn toch niet nodig voor een defecte snelheids meter?
Of er is meer aan de hand of er is ergens sprake van miscommunicatie en daardoor verkeerde inschatting?
Je hebt zeker niet zo goed meegekregen hoeveel stront ze daar over zich heen hebben gekregen en nog steeds krijgen n.a.v. Het "akkefietje" met een Belgische Hercules in 1996, inmiddels 15 jaar geleden?orthello wrote:Ik ken de scenario's.
Vandaar dat ik me afvroeg of een 1 - Voorzorgslandingen of klein incident. niet hoog genoeg was geweest voor een defecte snelheids meter?
Helemaal omdat ik ook EHAM wel volg en die geven bij een uitgevallen motor (aanvlieging met een vogel ofzo) een VOS1 af. Daarop worden maarliefst 3 brandweer voertuigen ingezet.
Snap je dat ik daardoor de verhouding een beetje mis?
Uitgevallen motor op Schiphol = 3x brandweer en 0 media aandacht
Defecte snelheidsmeter op eindhoven = 10x brandweer + GRIP1 + media aandacht.
De verhouding is in mijn beleving een beetje zoek.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more