The AWACS fleet uses the same engines as the TCA's.....wamovements wrote:Technisch gezien wordt het bereikt met de uitfasering van de 707 op 22/12 hahahaha
Dat weet ik, maar de drie CT-49's waren wel verantwoordelijk voor 35% van naderingen op ETNG.ErwinS wrote:The AWACS fleet uses the same engines as the TCA's.....wamovements wrote:Technisch gezien wordt het bereikt met de uitfasering van de 707 op 22/12 hahahaha
Of:Erik_7Xi wrote:Het zou toch eens fraai zijn als Nederland een beetje ruggegraad zou hebben.... "Uw verzoek tot verbieden dan wel mindering van de AWACS activiteiten is tegenstrijdig met het belang van de nationale veiligheid en nationale NAVO verplichtingen en dus afgewezen."
Hoi Paveway, volgens mij is dat eerder uitgelegd, alles draait om de financiële gevolgen:Paveway wrote:Ik heb nooit begrepen waarom de NATO E-3's nog steeds met dit oude type motoren vliegen.
Het is toch vreemd dat alle USAF KC-135's (zelfde leeftijd als de E-3's) wel modificaties t.a.v. de motoren hebben ondergaan?
Maar heb je voor de grap wel eens - met je ogen dicht - geluisterd naar de enorme bak herrie die van die AWAC'sen af komt? Niet van deze tijd, en dat moeten mensen die daar last van hebben dan maar normaal vinden?Erik_7Xi wrote:Het zou toch eens fraai zijn als Nederland een beetje ruggegraad zou hebben.... "Uw verzoek tot verbieden dan wel mindering van de AWACS activiteiten is tegenstrijdig met het belang van de nationale veiligheid en nationale NAVO verplichtingen en dus afgewezen."
Zie je het voor je, zo'n groepje idioten die buiten Tinker staat de demonstreren?
Mee eens Elmer, ik heb jaren onder final Geilenkirchen gewoond en hoewel ik het natuurlijk niet zo erg vond, kan ik wel bevestigen dat ze enorme herrie produceren. Zoals gezegd hebben wij liefhebbers daar allemaal minder moeite mee maar ik kan me goed voorstellen dat de doorsnee burger daar heel anders over denkt.evhest wrote:Maar heb je voor de grap wel eens - met je ogen dicht - geluisterd naar de enorme bak herrie die van die AWAC'sen af komt? Niet van deze tijd, en dat moeten mensen die daar last van hebben dan maar normaal vinden?Erik_7Xi wrote:Het zou toch eens fraai zijn als Nederland een beetje ruggegraad zou hebben.... "Uw verzoek tot verbieden dan wel mindering van de AWACS activiteiten is tegenstrijdig met het belang van de nationale veiligheid en nationale NAVO verplichtingen en dus afgewezen."
Zie je het voor je, zo'n groepje idioten die buiten Tinker staat de demonstreren?
Natuurlijk begrijp ik wel dat het hier om kosten en om unanieme besluitvorming van de lidstaten gaat.attila.szabo wrote: Hoi Paveway, volgens mij is dat eerder uitgelegd, alles draait om de financiële gevolgen:
-1. men heeft heel wat oude motoren op voorraad, deze zullen eerst "opgemaakt" worden (economisch aspect)
-2. deze oude motoren voldoen nog steeds, waarom vervangen? (gezien vanuit militair standpunt)
-3. als men nieuwe, zuinigere, modernere motoren zou willen aanschaffen, dan zullen de parlementen van alle NAVO-lidstaten afzonderlijk akkoord moeten geven en volgens een verdeelsleutel geld moet ophoesten, gezien de huidige crisis zeer onwaarschijnlijk.
Mogelijk zijn er nog andere argumenten, maar het blijft een NAVO besluit!
grtz.
Attila
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more