Niels het gaat hier niet om de C-check maar het normale reguliere (kleine) onderhoud dat contractueel voor een vastgestelde prijs gedaan moet worden door KLM. n daar wringt nu net de schoen. Blijkt dat elke maar extra betaald moet worden terwijl er een contract / vooraf vastgestelde prijs op tafel licht. Na het debacle met de C-check in Rio de Janeiro en de fuel-indicator problemen op Schiphol, bleek het probleem onmiddelijk na aankomst van technici uit Toulouse opgelost te zijn. Echter hield de TD van KLM-AF de kist voor 6 dgn om " administratieve redenen" aan de grond.B767-300ER wrote:Nogal zware beschuldiging.
Je eigen zaakjes niet op orde hebben en je concurrent daarvan de schuld geven. Daarbij werd deze check die zo uitliep toch helemaal niet uitgevoerd door AFKLM maar door een ( wssgoedkoper) bedrijf ergens in ( zuid) amerika??
[ Post made via Mobile Device ]
B767-300ER wrote:Mocht je eerste alinea waar zijn, dan staat SLM dus volledig in haar recht die rekening niet te betalen.
Iets wat ze dus wel gedaan hebben, getuige het krantenartikel. Vreemde gang van zaken van BEIDE kanten dan.
Lijkt mij dat er duidelijk in een contract stata wat wel betaald enw at niet betaald dient te worden. Mocht het zo zijn dat AF-KLM dingen in rekening brengt die SLM volgens het contract niet hoeft te betalen, (ik kan dat niet controleren, jij wel? Of is de enige bron je krantenartikel?)waarom betaald SLM dan alsnog
Iets zegt me dat er hier iets niet aan klopt cq geen goede research is gedaan door deze krant. Ik ken de betreffende krant niet, maar is het een tegenhanger van de Nederlandse televaag?
Met je 2e alinea kan ik het alleen maar eens zijn, aan de andere kant, op AMS heb je volgens mij geen andere bedrijven die gecertificeerd zijn voor het uitvoeren van onderhoud aan 340's. Of vergis ik me?
Daarbij is zon oparatie uitvoeren met 1 kist natuurlijk zowiezo niet slim, maar is uitbreiden naar 2 kisten wel verstandig? Is er voldoende vraag naar, of wordt de 2e kist direct overbodig als de KLM besluit dagelijks naar PBM te vliegen of ArkeFLy haalt het in haar hoofd om ook een 3 wekelijkse lijndienst te beginnen?
B767-300ER wrote:
Verder: De rekening eerst betalen en dan pas kijken of het klopt?? Het verhaal wordt steeds vager....
Een bekeuring is een sanctie. Dat is iets anders als een rekening. Daarbij hoef je pas te betalen als je 1e bezwaar is afgewezen.MartinVet wrote:B767-300ER wrote:
Verder: De rekening eerst betalen en dan pas kijken of het klopt?? Het verhaal wordt steeds vager....
Zo werkt het volgens mij ook bij het CJIB als je het niet eens bent met een bekeuring...... Eerst betalen, dan hoger beroep en geld terug :S
Dan heb je het over onwetende particulieren. Niet over een staatsbedrijfMartinVet wrote:nee idd, ik niet nee.
Maar ik ken mensen die wel de rekening van byv: De loodgieter betalten ondanks dat ze het er niet over eens zijn. Ze zijn bang voor incassokosten als ze toch geel gelijk krijgen
Dat ligt eraan wat op de bekeuring staat. Het is afhankelijk van waarom de bekeuring is gegeven. Bij de ene reden mag je wachten tot een beslissing op een bezwaar. In dit geval vervalt de mogelijkheid om bezwaar te maken als je betaald (betaling wordt gezien als bekentenis). Bij de andere wordt een bezwaar pas in behandeling genomen nadat het bedrag is ontvangen.B767-300ER wrote:Daarbij hoef je pas te betalen als je 1e bezwaar is afgewezen.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more