Tuurlijk..... wereldhaven nr 4aviodromefriend wrote:Volgens mij is er te weinig ruimte om met zo'n Amerikaans ding te manouvreren qua binnenlopen op de Noordzee in de buurt van Rotterdam.
Hmmmm...AK01 wrote:Rotterdam is al jaren nuclear-vrij, en daarom komen er al sinds eind jaren 70 geen echte carriers meer. En ik meen dat alle USN carriers tegenwoordig toch CVN(uclear) zijn.
Dus zal wat problematisch worden.
ps Rotterdam is wel zo.n beetje de enige haven in Europa waar een carrier aan de kade zou kunnen liggen.
Yep, de helicoptercarriers komen nog met enige (te weinig) regelmaat, die zijn dan ook niet nucleair. Zou ook leuk zijn, maar dat noemen we volgens mij geen vliegdekschip hoor.Stratofreighter wrote:Hmmmm...AK01 wrote:Rotterdam is al jaren nuclear-vrij, en daarom komen er al sinds eind jaren 70 geen echte carriers meer. En ik meen dat alle USN carriers tegenwoordig toch CVN(uclear) zijn.
Dus zal wat problematisch worden.
ps Rotterdam is wel zo.n beetje de enige haven in Europa waar een carrier aan de kade zou kunnen liggen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wasp_class ... sault_ship
Wat voor soort "carrier" werd eigenlijk bedoeld
Een vergelijkbaar exemplaar is destijds afgemeerd bij de Erasmusbrug nog geen vijf jaar geleden...
Met bovenste foto krijg je haast het idee dat dat wel wil lukken...aviodromefriend wrote:Ik heb het niet over de afmetingen, maar over de manouvreerbaarheid. Dat zijn verschillende grootheden. En het probleem met de Amerikaanse vliegdekschepen is dat ze te grote draaicirkels hebben om sowieso op de Noordzee te kunnen opereren (nog afgezien van de andere schepen die daar varen waar ze tegenop kunnen knallen). Dat ligt niet aan de havens, maar aan de schepen. Daarom zie je ze bij bezoeken aan Engeland nooit aan de Oostkust, hoe graag de Engelsen dat ook zouden willen.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more