Je heb op de C pier 2 bruggen die anders zijn dan de rest de 2 zgn. prototypes De ene staat op C11 en de glazen op C9 deze zijn een paar jaar lang getest en daar uit is gekomen dat het goedkoper was om het model van C11 te nemen dan de glazenbrug van C9 dat heeft waarschijnlijk alles te maken met de kosten, want de glazenbrug was duurder en een brug zonder zoveel glas vergt ook minder onderhouden dus minder kosten. Op E18 komen de zelfde type avio bruggen als op G9 heeft allemaal te maken met het A380 proof maken van de luchthaven. Maar dan nog, schiphol is bezig alle aviobruggen te vervangen door het kleinere model van die op G9 en E18 staan. En helaas zoals misschien veel mensen van de afhandeling ook weten werken deze bruggen nog niet helemaal vlekkeloos met veel storingen tot gevolg dat weer leidt tot uitstappen met de trap.Diarto wrote:De brug is inderdaad defect. Gister gingen ook de passagiers uit de China Airlines via de L2 deur met een trap naar buiten.
Het is trouwens een hele nieuwe brug, geen aanpassing van een ouder model. Ik moet zeggen dat het wel echt een hele mooie brug is, stukken beter dan alle andere bruggen. Ik snap nog steeds niet waarom er op Schiphol niet van die fancy glazen aviobruggen te vinden zijn (op die 2 op de Charlie pier na dan).
Door die waardeloze instelling raakt onze nationale luchthaven dus steeds verder achter.B767-300ER wrote:1) Omdat de huidige bruggen nog prima voldoen en zon investering dus geldverspilling is. Je krijgt er niet meer passagiers door.
Kwestie van airco installeren (en verwarming voor in de winter zou ook geen overbodige luxe zijn), zoals op zoveel luchthavens het geval is.B767-300ER wrote:2) Omdat die glazen dingen met de zon erop snik en snik heet zijn, en de huidige aviobruggen dat minder hebben.
Die zijn ook al jarenlang waardeloos op Schiphol, zowel bij de KMAR als bij de beveiliging. Daar doen ze ook niets structureels aan, nee ze huren gewoon wat entertainment.B767-300ER wrote:(ik kijk onder andere naar wachttijden voor controles
Gelukkig is G09 net niet volledig gerenoveerd, vergroot en uitgebreid. Incl nieuwe avio brug.Dutchbird wrote:Achter met alles. Overal worden pieren grondig gerenoveerd of compleet nieuwe terminals gebouwd, behalve op Schiphol, waar men blijkbaar eeuwig denkt te kunnen doen met die oude meuk. Het merendeel van de gebouwen stamt nog steeds uit de jaren zestig en is hopeloos verouderd. Smalle doorgangen, krappe pieren, lange wachttijden, zwaar ineffeciente beveiliging in het niet-Schengen gebied en ga zo maar door, dat is waar ik op doel. Oh, en natuurlijk die gare armoedige niet-verwarmde en niet van airco voorziene aviobruggen.
Die zijn ook al jarenlang waardeloos op Schiphol, zowel bij de KMAR als bij de beveiliging. Daar doen ze ook niets structureels aan, nee ze huren gewoon wat entertainment.B767-300ER wrote:(ik kijk onder andere naar wachttijden voor controles
Maar men roept altijd dat alles te duur is, maar waarom kan het op tal van andere luchthavens dan wel? Londen Heathrow, Dublin, Parijs CDG, Barcelona, Madrid, Munchen, Frankfurt, Warschau, Wenen, Oslo, overal bouwt men aan de toekomst of heeft men dat in het recente verleden reeds gedaan, behalve dus hier...
Vergeet Echo 18 ook niet, als ook het verbeteren en versterken van de diverse taxi-ways met d ekomst van de A380.737-767 wrote:
Gelukkig is G09 net niet volledig gerenoveerd, vergroot en uitgebreid. Incl nieuwe avio brug.
Liggen er geen plannen op tafel om een compleet nieuwe pier te bouwen op het B platform en de KLC's op te schuiven richting de vrachtkant zodra daar beweging is.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more