Zoals bekend zou de dienstdoende Eurocopter AS355 F1 Twin Star PH-HVH in dienst van de DCCG worden vervangen door twee AgustaWestland AW139 helicopters: PH-DCG en PH-FBH.
de orginele reserveringen waren:
PH-DCG AgustaWestland AW139 c/n 31231
20120608: reservation for FB Heliservices Ltd., Basingstoke, UK.
Ex (PH-DGG), G-CFVD; ZR327; G-CFVD; I-EAST
PH-FBH AgustaWestland AW139 c/n 31223
20120608: reservation for FB Heliservices Ltd., Basingstoke, UK.
Ex G-CFUO; ZR326; G-CFUO; I-RAIX; I-EASA
ontwikkelingen:
PH-DCG: registratie G-CFVD was op 20 juni doorgehaald als geëxporteerd naar Nederland, maar werd op 4 juli weer ingeschreven. De aanvraag voor de registratie PH-DCG bleef gehandhaafd.
PH-FBH: registratie G-CFUO werd op 30 oktober doorgehaald als geëxporteerd naar Nederland.
Op 12 oktober werd afscheid genomen van de AS355 F1 PH-HVH http://www.versgeperst.com/nieuws/17615 ... ore-176152
Blijkens de commentaren op http://www.versgeperst.com/nieuws/16353 ... ore-163539 zou de DCCG na dit afscheid even zonder helikopter hebben gezeten?!