Airbus has taken the lead in a bid to supply A321neo jets to Dutch airline KLM, potentially beating rival Boeing’s 737 MAX, three people familiar with the matter said on Wednesday.
A decision could be taken by Franco-Dutch parent Air France-KLM as early as Thursday, the sources said.
Iemand91 wrote: ↑08 Dec 2021, 15:51 Airbus takes lead in bid to win Dutch KLM jet deal - sourcesAirbus has taken the lead in a bid to supply A321neo jets to Dutch airline KLM, potentially beating rival Boeing’s 737 MAX, three people familiar with the matter said on Wednesday.
A decision could be taken by Franco-Dutch parent Air France-KLM as early as Thursday, the sources said.
Vrij ongepaste opmerking want wat heeft het aanbieden van een product aan een klant te maken met 'een dreigement' ?. Boeing zal van zichzelf vinden dat ze 'beter' zijn dan Airbus en andersom.
Oke, Dreigement klinkt een beetje ver. Maar het is wel een soort van Tactiek tegen Boeing lijkt mij.
Moet wel heel gek lopen als KLM voor Airbus kiest, men is nooit tevreden geweest over zowel de A310 als de A330,KLM nu eenmaal Boeing minded
Ik denk meer dat het er bedoelt wordt dat het een onderhandelingstechniek zou kunnen zijn. Maar het blijft afwachten en we weten het toch niet zeker totdat de deal rond is. Geruchten blijven geruchten al ben ik wel benieuwd wat er uit komt.
YS11 wrote: ↑09 Dec 2021, 16:05Moet wel heel gek lopen als KLM voor Airbus kiest, men is nooit tevreden geweest over zowel de A310 als de A330,KLM nu eenmaal Boeing minded
Bij de A310 was dit denk ik deels 'self induced'... als je om geld te besparen het MTOW van de halve vloot omlaag brengt van 142 ton naar 132 ton vraag je soms om problemen. Vooral als je er lange afstanden mee wilt vliegen.YS11 wrote: ↑09 Dec 2021, 16:05Moet wel heel gek lopen als KLM voor Airbus kiest, men is nooit tevreden geweest over zowel de A310 als de A330,KLM nu eenmaal Boeing minded
In het interne KLM vlootoverzicht staat de AON en AKD als 'out of service' ... en onderhoud alvorens retour lessor is niet ongebruikelijk.Inkjet wrote: ↑08 Dec 2021, 13:09 In dit onderwerp worden regelmatig lijstjes geplaatst met de data waarop lease contracten aflopen. De data die je noemt voor de buiten dienst stelling van de A330-300's lijken niet overeen te komen met de data die in het laatste lijstje stonden:
PH-AKA 333 1287 27-feb-22 OL ONV.
PH-AKB 333 1294 19-apr-23 OL Verlengd met 1 jaar
PH-AKD 333 1300 31-mei-22 OL ONV.
PH-AKE 333 1381 28-feb-23 FL Sale and lease back
PH-AKF 333 1580 04-dec-22 OL ONV.
De A330-200's zijn eigendom van KLM.
De AKA is gewoon weer in gebruik na onderhoud op Woensdrecht. Geldt hetzelfde misschien voor de AKD die nu in Jakarta is voor onderhoud?
Daarnaast is de 787 ook geen succesverhaal bij de KLM gelet op de leveringen en problemen.Bennie wrote: ↑09 Dec 2021, 18:47Bij de A310 was dit denk ik deels 'self induced'... als je om geld te besparen het MTOW van de halve vloot omlaag brengt van 142 ton naar 132 ton vraag je soms om problemen. Vooral als je er lange afstanden mee wilt vliegen.
Waarom KLM niet tevreden is met de A330 is mij onbekend.... achteraf gezien was het misschien handig geweest als KLM er een fuel jettison systeem en een ander O2 systeem in had laten aanbrengen. En wanneer Airbus een centertank in de -300 had aangeboden (met een hoger MTOW)...
En een dure middenweg, als je kosten van trainingen en materieel (ramp/spareparts etc.) in het plaatje meeneemt....Avgeek wrote: ↑10 Dec 2021, 17:48Daarnaast is de 787 ook geen succesverhaal bij de KLM gelet op de leveringen en problemen.Bennie wrote: ↑09 Dec 2021, 18:47Bij de A310 was dit denk ik deels 'self induced'... als je om geld te besparen het MTOW van de halve vloot omlaag brengt van 142 ton naar 132 ton vraag je soms om problemen. Vooral als je er lange afstanden mee wilt vliegen.
Waarom KLM niet tevreden is met de A330 is mij onbekend.... achteraf gezien was het misschien handig geweest als KLM er een fuel jettison systeem en een ander O2 systeem in had laten aanbrengen. En wanneer Airbus een centertank in de -300 had aangeboden (met een hoger MTOW)...
Ik verwacht nog steeds een Ab order voor KLM en Trans. Maar ook een combi order van Max kisten en Neo's zie ik ze doen, dat zou een mooie middenweg zijn.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more