Neem deze reactie vooral niet te serieus en met een dikke knipoog maar het is toch heerlijk om te constateren wat voor een stelletje autisten we hier zijn!Canberra TT.18 wrote: ↑05 Feb 2022, 09:26 Wat betreft de V-11 heb ik me ook altijd verbaasd . Een theorie (van mij) is dat 334 Sqn al een 01 had (F60) en dus die afviel. Waarom dan voor 11 kiezen en niet 07 volgende, 09 (c/n 1009) maar 11 is mij niet geheel duidelijk. Was men van plan nog 4 F50/60s te kopen bij mijn weten niet.
Of V-II gelezen als 7 Romeins, een kantoor grapje.
Verder werd in jaren 90 aangegeven dat serials simpel en duidelijk moesten zijn. Kleine vloten hoeven maar max 2 cijfers te hebben. Alleen zou een X-xx serial op een Groot vliegtuig (C-130/KDC-10) esthetisch niet mooi zou zijn dus G-xxx en T-xxx.
Maar dan ook de vraag de 17 AS532 hebben S-xxx en de 30 AH-64 hebben Q-xx wat is dan een kleine vloot?
Ik heb ook wel gedacht frontline kisten X-xxx (F-16/F-35-/CH-47/NH90/AS532/C-130/A330/KDC-10)
Aanvullende X-xx (PC-7/AB412/G1159/F50)
Ook hier klopt het niet F60 en AH-64.
Ook vreemd waarom de NH90s een - tussen N en xxx missen. Dus N xxx ipv N-xxx
Moeten zeggen dat Nederland wel een van de onduidelijkste en warrigiste in inconsequente serials systemen heeft die ik ken. Opvallend voor een land waar alles van tevoren tien keer besproken en bedacht wordt. Zelfs het serials systeem is een poldermodel
Pieter
Inderdaad!
En bij de Duitsers zeker een +patrick dirksen wrote: ↑09 Feb 2022, 18:07 Same here! En Belgen hebben er in mijn log nooit een, ongeacht wat op de kist staat (want over inconsequent gesproken.... )
Uiteraard!Wrecks wrote: ↑09 Feb 2022, 18:43En bij de Duitsers zeker een +patrick dirksen wrote: ↑09 Feb 2022, 18:07 Same here! En Belgen hebben er in mijn log nooit een, ongeacht wat op de kist staat (want over inconsequent gesproken.... )
Die theorie had ik op al eens bedacht maar gaat eigenlijk niet op . Na WOII zijn de V-1 tot V-4 al in dienst geweest (Doninies) ! Toen was het geen probleemfrank kramer wrote: ↑09 Feb 2022, 19:08 Voor wat betreft de V-11: ik heb toen die nog moest komen begrepen dat het eigenlijk
de bedoeling was om hem als V-1 te registreren. Maar omdat dat niet zo’n handige keus was gezien WO-2 (zeker niet voor een vip-kist die vaak officiële bezoekers aflevert all over the world) is toen besloten er V-11 van te maken… en dat is dan weer wel goed doordacht
Funnypatrick dirksen wrote: ↑09 Feb 2022, 18:07 Same here! En Belgen hebben er in mijn log nooit een, ongeacht wat op de kist staat (want over inconsequent gesproken.... )
Dat weet ik, maar toen lag dat allemaal politiek nog niet zo gevoelig als een paar decennia later... dit is het verhaal wat ik toen vanuit Den Haag te horen kreeg. Een beetje waarom de Duitsers de Eurofighter ook geen Typhoon willen noemen...Canberra TT.18 wrote: ↑09 Feb 2022, 19:23Die theorie had ik op al eens bedacht maar gaat eigenlijk niet op . Na WOII zijn de V-1 tot V-4 al in dienst geweest (Doninies) ! Toen was het geen probleemfrank kramer wrote: ↑09 Feb 2022, 19:08 Voor wat betreft de V-11: ik heb toen die nog moest komen begrepen dat het eigenlijk
de bedoeling was om hem als V-1 te registreren. Maar omdat dat niet zo’n handige keus was gezien WO-2 (zeker niet voor een vip-kist die vaak officiële bezoekers aflevert all over the world) is toen besloten er V-11 van te maken… en dat is dan weer wel goed doordacht
#meToo....Canberra TT.18 wrote: ↑09 Feb 2022, 19:25Funnypatrick dirksen wrote: ↑09 Feb 2022, 18:07 Same here! En Belgen hebben er in mijn log nooit een, ongeacht wat op de kist staat (want over inconsequent gesproken.... )
Ik zet er juist wel een streepje tussen...
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more