De BKL is intussen ook de fabriek uitgerold. Alleen de BKI staat nu nog in de woestijn, de andere drie zijn in CHS. Het is niet echt duidelijk wat de status is van de discussie Boeing versus de FAA, mede omdat er verschillende problemen zijn.
De BKL is intussen ook de fabriek uitgerold. Alleen de BKI staat nu nog in de woestijn, de andere drie zijn in CHS. Het is niet echt duidelijk wat de status is van de discussie Boeing versus de FAA, mede omdat er verschillende problemen zijn.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/300241/k ... rondgebiedKLM heeft vandaag nog eens vier vluchten geannuleerd vanwege sancties die Europa aan Rusland heeft opgelegd.
Het gaat om vluchten naar Japan en Zuid-Korea.
KLM wil het risico niet nemen dat de toestellen vanwege een technisch mankement in Rusland moeten landen en daar vervolgens stranden.
Eerder vandaag liet KLM twee vluchten naar de Russische hoofdstad Moskou en naar Sint-Petersburg boven Rusland omdraaien en terugkeren naar Schiphol. Het toestel dat op weg was naar Moskou heeft een extra tussenstop moeten maken in Kopenhagen.
De reden voor de omleidingen zijn Europese sancties die luchtvaartmaatschappijen voorlopig verbieden reserveonderdelen voor vliegtuigen naar Rusland te vervoeren.
Dat betekent ook dat als een KLM-vliegtuig pech heeft in Rusland, het niet meer mogelijk is om onderdelen te sturen.
KLM wil bovendien voorkomen dat vluchten naar Azië een ongeplande tussenstop moeten maken in Rusland en houdt ze daarom liever aan de grond op Schiphol.
Aeroflot
Passagiers kunnen wel nog met een KLM-ticket vanaf Schiphol vliegen met de Russische maatschappij Aeroflot.
KLM vliegt zeker week niet meer naar of over Rusland
Luchtvaartmaatschappij KLM heeft alle vluchten naar Rusland voor de komende zeven dagen geannuleerd.
Ook vliegt KLM in die periode niet meer over Rusland richting andere bestemmingen.
De maatschappij neemt het besluit,
omdat het vanwege de nieuwe sancties die zijn opgelegd aan Rusland
geen reserveonderdelen van vliegtuigen meer mag meenemen naar Rusland.
"Ook niet voor eigen gebruik.
Dat betekent dat wij niet meer kunnen garanderen dat vluchten naar en over Rusland veilig terug kunnen keren", laat KLM weten.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more