Tja, er zijn inderdaad een aantal toestellen die er niet in staan nee...
Een korte uitleg is danook op zijn plaats. In de regel staan er in de SWAF enkel toestellen in die operationeel zijn waarbij we de info uit onze databases halen. Deze databases zijn echter niet gemaakt om er met een druk op de knop een SWAF uit te produceren. Hiervoor zijn wij van team SWAF ongeveer een maand of drie vier voor publicatie bezig de lijsten door te spitten.
Nu zijn er de afgelopen twee jaar een ongelofelijke hoeveelheid vliegtuigen al of niet tijdelijk aan de kant gezet waarbij een groot gedeelte van deze toestellen in onze database op 'inactive' stonden en daardoor dus niet in de lijst voor de SWAF voorkwamen. Het merendeel hebben we gelukkig nog kunnen toevoegen maar er zijn er ook een aantal tussendoor geschoten helaas.
Daarbij komt de onduidelijkheid van of toestellen wel of niet terugkomen bij. Als voorbeeld zijn de A380s van Qatar waarvan eerst werd gezegd dat ze niet meer zouden terugkeren en er nu toch vijf van de tien in gebruik zijn genomen. Deze hebben we dus over het hoofd gezien net als de helft van de British Airways A320s overigens. Vwb de Air Canada 777-200LR's, die zouden er uit gaan en inderdaad die vliegen op twee na toch weer allemaal voor Air Canada. Er zullen dus helaas nog meer toestellen zijn die nu rondvliegen en er niet in staan. Mocht je nu wat tegenkomen meldt dat dan aan ons op
swaf@scramble.nl dat wordt erg gewaardeerd.
Beau