https://www.jetphotos.com/photo/10618482
frank kramer wrote: ↑07 Jul 2022, 00:46 Ik had begrepen dat het papierwerk om als niet-EU toko (want: Amerikaans) tussen EU-bestemmingen te mogen vliegen niet op orde was, maar dat is alleen wat ik heb gehoord. Daarmee is dat nog geen waarheid.
Naar mijn weten is het een wetlease net zoals Miami Air. Dus onder hun AOC. Dus papierwerk lijkt mij plausibel. Motorproblemen niet op 2 kisten tegelijkAvgeek wrote: ↑07 Jul 2022, 07:31frank kramer wrote: ↑07 Jul 2022, 00:46 Ik had begrepen dat het papierwerk om als niet-EU toko (want: Amerikaans) tussen EU-bestemmingen te mogen vliegen niet op orde was, maar dat is alleen wat ik heb gehoord. Daarmee is dat nog geen waarheid.
Lijkt me sterk, omdat als het goed is de vliegtuigen onder de AOC van TUI opereren. TUI heeft daarnaast ervaring met VS kisten in de EU in te zetten als charters (Miami Air).
Misschien heeft TUI de kisten nog niet nodig want ze staan al een tijdje op de buffer geparkeerd dacht ik.
Zal deels te maken hebben met het wegvallen van de GlobalX airbussen en de 767 staat based luik deze maand ik denk dat ze dan vanaf AMS toch wel met een heavy willen kunnen vliegen in europa.
Ik (nog) geen info over de 2 GlobalX A320.robin27198 wrote: ↑10 Jul 2022, 18:30Zal deels te maken hebben met het wegvallen van de GlobalX airbussen en de 767 staat based luik deze maand ik denk dat ze dan vanaf AMS toch wel met een heavy willen kunnen vliegen in europa.
Iemand een idee wanneer de 2 airbussen van GlobalX weer de lijn op gaan komen???
Nog nieuws over de A320 kisten?niekkie wrote: ↑10 Jul 2022, 19:57Ik (nog) geen info over de 2 GlobalX A320.robin27198 wrote: ↑10 Jul 2022, 18:30Zal deels te maken hebben met het wegvallen van de GlobalX airbussen en de 767 staat based luik deze maand ik denk dat ze dan vanaf AMS toch wel met een heavy willen kunnen vliegen in europa.
Iemand een idee wanneer de 2 airbussen van GlobalX weer de lijn op gaan komen???
Maar wel over de TUI:
Op een ander forum Las ik juist dat er op dit moment zeer weinig Narrowbodies beschikbaar zijn en er daarom de grote widebodies komen die er blijkbaar nu nog wel genoeg zijn.
Dat TUI NL deze vliegtuigen inhuurt is denk mede doordat de OO-JNL in Tapei staat voor onderhoud en de PH-TFK voor JAF vliegt. En ook misschien een personeels tekort kan natuurlijk ook een andere reden zijn.
En dat we nu 2 B38M en 1 B763 weg zijn is denk ik niet echt een probleem?? Omdat we hier natuurlijk ook al een heel aantal vluchten van TUI minder hebben, en hebben we dus misschien bijvoorbeeld die 2 B38M helemaal nu niet nodig op AMS.
Maar misschien heeft iemand anders betere info of wat dan ook, Dan ben ik ook wel benieuwd wat zijn mening is.
-
De OO-JNL komt wel 1 dezer dagen terug, staat namelijk 14 juli weer ingepland.
Verder komt ook de PH-TFK ook weer terug naar AMS.
Dus hebben ze enkelt 2 Widebodies op BRU vliegen
Wat volgens mij wel mogenlijk is.
De 9H-CFS/LZ-AWY/EC-NTX staan nog op veel vluchten ingepland terwijl dat de EC-NTY tot dinsdag staat ingepland, dus gaat waarschijnlijk een deze dagen terug naar MAD of waar dan ook
Alles kan natuurlijk nog veranderen maar dit is nu mijn actuele info.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more