Biem wrote: ↑22 Jan 2023, 13:00
Avgeek wrote: ↑21 Jan 2023, 17:39
Is het al bekend wanneer German Airways terugkeert naar Schiphol om te vliegen voor KLC?
Ze zouden namelijk ook komende zomer vliegen voor KLC door crewtekort en vlootproblemen.
De A220 lijkt nu bespreekbaar binnen KLC als oplossing voor deze vlootproblemen. Waar het eerst onmogelijk was om Embraer te skippen is dat nu niet meer het geval.
Is dat alleen voor inhuur? Lijkt mij dat met identieke motoren dezelfde problemen bij de A220 ook zouden spelen.
Wat ik weet is dat ze bij HOP heel graag de A220-100/300 willen als vervanger van de huidige Embraer vloot, en ik kan me herinneren dat Embraers zo tussen de +/- 10-15 jaar meegaan voor die vervangen dienen te worden (mede door de vele rotaties die ze maken) en bij HOP is dat zo ongeveer nu het geval.
Het is dan ook de verwachting dat de Fransen tussen nu en de zomer (waarschijnlijk de Paris Airshow) een aankondiging doen voor de vervanger van de huidige Embraer vloot, en het ziet er heel gunstig uit voor de A220 omdat zowel airline, crew(piloten) en de Franse overheid dit graag willen.
Verder wil Air France-KLM meer eenheid binnen de divisie en dus uiteindelijk ook de vloot waar haalbaar gelijktrekken (voor de 777 vloot is het niet de vraag of maar wanneer de A350 word aangekondigd iets wat al op korte termijn verwacht word), en dan ligt mede door de problemen met de E2 vloot de A220 op tafel als vervanger(iets wat een jaar of twee geleden onmogelijk was).