31-01
1720-xxxx PH-NXO ERJ195E2 KLM Cityhopper (KL9966 ex TFS)
Is wel (te laat) vertrokken, was airborne om 1958utc (KLM9966). Recife aankomst is 2143utc
PH-BKM cn 60297 staat weer op de KLM Fleet list! Aflevering verwacht mei 2023.Inkjet wrote: ↑09 Jan 2023, 17:10This has been discussed on this thread a few pages back.T7 wrote: ↑09 Jan 2023, 09:55 PH-BKR jun24 cn 42504
PH-BKS jul24 cn 42505
PH-BKO aug24 cn 42494
PH-BKQ sep24 cn 42507
Plus PH-BKP for jan25 with cn 42502
Big question is what is going to happen with cn 60297 (the supposed-to-be PH-BKM). No word about that one..and as KLM states it will receive 2 787-10's this year, I guess (BKM) is not coming at all.
By the way: the registrations BKN/R/T are not available and KL does nog use the -Q with one exception.
The original BKM was cancelled and then 60297 became available. Status of this frame is not clear.
Another frame for KL (42494) is supposed to be build in a few months time. Why would it take more than another two months to be delivered?
- nee, de levering van materialen is een probleem. De BHA ombouw/certificering duurt al bijna twee maanden nu.747classic wrote: ↑03 Feb 2023, 14:40 Vragen :
- is het KLM Premium Comfort seat ombouw programma op schema ?
- klopt het dat allereerst de 787 vloot wordt omgebouwd en daarna de 777 vloot ?
- Is er al een "seat plan" van de 777-200ER/-300ER met premium Comfort ? Hopelijk wordt Business Class rij 6 (achter de pantry) dan meteen verwijderd, mijns inziens een business class onwaardig product.
Mooi! De mededeling dat de oude Seat-configuratie erin zat als reden voor afwijzing vond ik al een taalgebruik dat betekent: niet voor deze prijs
Ik ben niet zo handig, dus ik weet niet hoe ik een screenshot kan toevoegen aan mijn post, maar ik heb een boeking op 25 dec. Te zien is dat rij 1 t/m 7 voor deur 2 en rij 8 en 9 achter deur 2 liggen, met 4 stoelen per rij. Rij 6 vind ik zelf overigens heerlijk, extra privacy lijkt het en veel aandacht van de crew747classic wrote: ↑03 Feb 2023, 14:40 - Is er al een "seat plan" van de 777-200ER/-300ER met premium Comfort ? Hopelijk wordt Business Class rij 6 (achter de pantry) dan meteen verwijderd, mijns inziens een business class onwaardig product.
https://airinsight.com/pw1500-needs-sof ... -shutdown/
...enThe cause of the long inactivity of the Dutch E195-E2 is the need for lengthy inspections on Pratt & Whitney’s PW1900 engines. The problem is the same as that affecting the Airbus A220, equipped with the PW1500 version.
The advanced turbofan of the GTF series has an impressive performance in reducing emissions and fuel consumption, but has experienced worrying situations such as sudden in-flight shutdowns.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more