Paris Airshow?
Als we rekening houden met het afnemende aantal slots op Schiphol zou KL misschien beter meer A32x kunnen bestellen.76-er wrote: ↑11 May 2023, 09:45Dit dus. Maar wat is het alternatief? Hebben bv GE of RR een vergelijkbaar product op de plank liggen? Dacht van niet. Pratt heeft zich enorm verslikt in de GTF.tonjochems wrote: ↑11 May 2023, 00:08
A220 performance is niet veel beter. Air Baltic , Swiss en ook AF hebben diverse A220’s geparkeerd staan met motor problemen…. Dezelfde motoren als de E2…..
Nee maar het schijnt wel dat Airbus een betere partner is voor dit soort problemen en waar mogelijk ondersteuning wil bieden, natuurlijk wil men in Parijs ook zoveel mogelijk zaken doen met Airbus waar dat kan.tonjochems wrote: ↑11 May 2023, 00:08A220 performance is niet veel beter. Air Baltic , Swiss en ook AF hebben diverse A220’s geparkeerd staan met motor problemen…. Dezelfde motoren als de E2…..Avgeek wrote: ↑10 May 2023, 19:24Gesprekken lopen nog om meer af te nemen, hoe en wat word uiterlijk begin juni duidelijk.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... raer-vloot
Als er geen concrete oplossingen/toezeggingen komen vanuit Embraer dan kan de Paris Airshow een interessante gaan worden voor AF-KLM orders, een update voor de wide body vloot is zo goed als zeker. Een A220 order zou hier ook spontaan aangekondigd kunnen worden aangezien men de mankementen zat begint te worden bij KLM.
Mogelijk ligt er een overeenkomst met de huidige leverancier die dat uitsluit. Verder moet het voor een leverancier interessant zijn om de investering te doen. Airbus moet natuurlijk ook investeren om een tweede motoroptie mogelijk te maken. Nu zijn ze bezig de productiecapaciteit voor de A220 uit te breiden en dat valt niet mee.pjotrtje wrote: ↑12 May 2023, 09:34 Ze willen wel helpen, dat is fijn, maar blijft het probleem dat de leverancier er met de pet naar gooit. Daar helpt geen ‘helpende manufacturer’ bij. Wat AIB wel zou kunnen (maar niet doet) is een andere motor certificeren voor de A220 familie. En dat doen ze niet.
En wie mag die zeer betrouwbare bron dan wel zijn?
Dat is het nadeel van een "single powerplant agreement" " voor de producent (OEM) van het vliegtuig.Inkjet wrote: ↑12 May 2023, 10:59Mogelijk ligt er een overeenkomst met de huidige leverancier die dat uitsluit. Verder moet het voor een leverancier interessant zijn om de investering te doen. Airbus moet natuurlijk ook investeren om een tweede motoroptie mogelijk te maken. Nu zijn ze bezig de productiecapaciteit voor de A220 uit te breiden en dat valt niet mee.pjotrtje wrote: ↑12 May 2023, 09:34 Ze willen wel helpen, dat is fijn, maar blijft het probleem dat de leverancier er met de pet naar gooit. Daar helpt geen ‘helpende manufacturer’ bij. Wat AIB wel zou kunnen (maar niet doet) is een andere motor certificeren voor de A220 familie. En dat doen ze niet.
Ger, dit klopt. Is een wetlease voor KLC. DE EC-NLJ gaat vanaf 1 juni a.s.tm eind zomerdienst de volgende routing vliegen.
Bedankt voor informatie!tonjochems wrote: ↑12 May 2023, 14:56Ger, dit klopt. Is een wetlease voor KLC. DE EC-NLJ gaat vanaf 1 juni a.s.tm eind zomerdienst de volgende routing vliegen.
MAD-AMS-MAD-AMS-BLL-AMS-MAD
KLC vliegt wel op MAD… nu slechts 1 x per week, KL1705/6 op dag 6, wisselt ook wel eens naar dag 7. Sinds covid vloog KLC MAD tot en met afgelopen zomerdienst dagelijks meestal KL 1699/1700 en afgelopen winter dienst afhankelijk per maand een vlucht in het weekend.niekkie wrote: ↑12 May 2023, 15:06Bedankt voor informatie!tonjochems wrote: ↑12 May 2023, 14:56Ger, dit klopt. Is een wetlease voor KLC. DE EC-NLJ gaat vanaf 1 juni a.s.tm eind zomerdienst de volgende routing vliegen.
MAD-AMS-MAD-AMS-BLL-AMS-MAD
Maar Cityhopper vloog (nooit?) op Madrid, vanaf 1 juni dus wel?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more