Klopt als een bus, een maatschappij kan niet zo snel meer een nieuwe vliegtuig vanaf fabriek geleverd zien worden. Ik kan met zekerheid zeggen dat A350 in paxversie ook naar KLM gaat, maar wanneer precies is nog ongewis. Maar ik vermoed dat ze nog geheim houden over een opvolger voor de 777-200ER, eigenlijk zijn ze ook aan het kijken of sneller een order kan plaatsen bij Airbus. Het is voor hand liggend dat 777-200ER tegen 2030-2035 de vloot van de KLM zal verlaten, voorspel ik. Maar zeker is ook addertje onder gras dat Schiphol ook oudere toestellen zoals Boeing 777 in de toekomst gaat verbieden vanwege milieueisen en geluidshinder.FredvZ wrote: ↑13 May 2023, 20:42 Het begint wel te lijken op hetzelfde verhaal als de opvolger van de 737NG: jarenlang was er geen sprake van order of een gemaakte keuze en opeens werd vorig jaar aangekondigd dat het toch de A320/A321 is geworden. Met de enorme wachtlijsten voor een A320 kan het niet anders dan dat die keuze al enkele jaren geleden is gemaakt.
Voor nu geldt hetzelfde: een opvolger voor de 777-200 is noodzakelijk, liefst binnen enkele jaren: dan moet er al een keuze zijn gemaakt wat het gaat worden. De keuze voor de A350-F verraadt imho al wat er gaat gebeuren: de komende periode wordt alles ontkent en dan opeens komt het bericht dat KLM de A350 in huis haalt.
Een verkeerde aanname. Die keuze is niet al jaren geleden gemaakt. Beschikbaarheid van Neo's wordt nu opgevangen door eerst A321's van leasemaatschappij ALC in te zetten.FredvZ wrote: ↑13 May 2023, 20:42 Het begint wel te lijken op hetzelfde verhaal als de opvolger van de 737NG: jarenlang was er geen sprake van order of een gemaakte keuze en opeens werd vorig jaar aangekondigd dat het toch de A320/A321 is geworden. Met de enorme wachtlijsten voor een A320 kan het niet anders dan dat die keuze al enkele jaren geleden is gemaakt.
PH-BVA is gemodificeerd en is nu bezig met de laatste testen voor certificatie van de nieuwe business class en premium comfort configuratie voor de 777-300ERT7 wrote: ↑10 May 2023, 19:30BKI vliegt met de 38/306 configuratie, geen PE nog.
BVA zou 15mei uit de modificatie moeten komen, dan voorzien van 35C 24W 322M configuratie. Dat was in een 777-300 34C 374M dus aardig wat minder stoelen (totaal 27 minder).
Avgeek wrote: ↑12 May 2023, 20:20Ik zou mijn geld inzetten op nemaco (en mijzelf), de CEO gaat natuurlijk niet rondbazuinen dat zij met Airbus aan het onderhandelen is voor een order van A350s en wanneer zij deze wel/niet gaat kopen en hoeveel etc., dat schaad het vertrouwen van beide partijen en geeft meestal meer problemen dan een betere deal.Ger wrote: ↑12 May 2023, 19:58Een quote uit een interview dat KLM CEO Marjan Rintel vandaag had met Luchtvaartnieuws.
“Waar nog wel een zuinige opvolger voor gevonden moet worden, zijn de Boeing 777-200’s, die gemiddeld al achttien jaar oud zijn. Er gaan daar verschillende geruchten over rond, zoals dat KLM in gesprek zou zijn met Airbus over vervanging door A350’s, maar Rintel ontkent dat stellig.
Volgens de topvrouw lopen er geen onderhandelingen over en wordt er ook niet op korte termijn een besluit genomen. Te zijner tijd zal er wel met Airbus en Boeing over gesproken gaan worden, maar “dat is nu niet aan de orde.” Ook over hoe lang de laatste A330’s blijven is er nog geen zekerheid.”
Vraag mij of ik “nemaco” of de KLM CEO moet geloven. Ik ga voor de tweede.
En er is binnenkort een aandeelhoudersvergadering, je begrijpt toch wel dat een aankondiging dan wel voorzetje op een aankondiging eerst hier word gemeld voor er een order publiekelijk word aangekondigd. Het toeval wil dat deze voor de Paris Airshow is.
nemaco wrote: ↑24 May 2023, 15:09 Ger, wellicht in het vervolg toch wat minder naar Rintel luisteren .
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ernieuwing
Avgeek wrote: ↑12 May 2023, 20:20Ik zou mijn geld inzetten op nemaco (en mijzelf), de CEO gaat natuurlijk niet rondbazuinen dat zij met Airbus aan het onderhandelen is voor een order van A350s en wanneer zij deze wel/niet gaat kopen en hoeveel etc., dat schaad het vertrouwen van beide partijen en geeft meestal meer problemen dan een betere deal.Ger wrote: ↑12 May 2023, 19:58
Een quote uit een interview dat KLM CEO Marjan Rintel vandaag had met Luchtvaartnieuws.
“Waar nog wel een zuinige opvolger voor gevonden moet worden, zijn de Boeing 777-200’s, die gemiddeld al achttien jaar oud zijn. Er gaan daar verschillende geruchten over rond, zoals dat KLM in gesprek zou zijn met Airbus over vervanging door A350’s, maar Rintel ontkent dat stellig.
Volgens de topvrouw lopen er geen onderhandelingen over en wordt er ook niet op korte termijn een besluit genomen. Te zijner tijd zal er wel met Airbus en Boeing over gesproken gaan worden, maar “dat is nu niet aan de orde.” Ook over hoe lang de laatste A330’s blijven is er nog geen zekerheid.”
Vraag mij of ik “nemaco” of de KLM CEO moet geloven. Ik ga voor de tweede.
En er is binnenkort een aandeelhoudersvergadering, je begrijpt toch wel dat een aankondiging dan wel voorzetje op een aankondiging eerst hier word gemeld voor er een order publiekelijk word aangekondigd. Het toeval wil dat deze voor de Paris Airshow is.
pjotrtje wrote: ↑24 May 2023, 16:18 Jij meldde dat de A350 gekozen was, het artikel zegt A350/B777-9/787-10 - ik denk nog steeds dat geen van jullie gelijk had vóór de publicatie
nemaco wrote: ↑24 May 2023, 15:09 Ger, wellicht in het vervolg toch wat minder naar Rintel luisteren .
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ernieuwing
Avgeek wrote: ↑12 May 2023, 20:20
Ik zou mijn geld inzetten op nemaco (en mijzelf), de CEO gaat natuurlijk niet rondbazuinen dat zij met Airbus aan het onderhandelen is voor een order van A350s en wanneer zij deze wel/niet gaat kopen en hoeveel etc., dat schaad het vertrouwen van beide partijen en geeft meestal meer problemen dan een betere deal.
En er is binnenkort een aandeelhoudersvergadering, je begrijpt toch wel dat een aankondiging dan wel voorzetje op een aankondiging eerst hier word gemeld voor er een order publiekelijk word aangekondigd. Het toeval wil dat deze voor de Paris Airshow is.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more