This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
De callsign volgorde van binnenkomst was RFR7178 ZA707 + Hunter 1-3, AAC322 form 3x AH-64E, AAC107 form (Wildcats), RFR7180 ZH902 + Viper 1-3. Als laatste kwam RFR7179 (pingde als RFR7180) ZH904 rond 1535u binnen. ZH902 en 904 staan mmtl. bij 298 sqn na een technisch probleem op de outbound.
En op de website van de Royal Army zelf staat dit: https://www.army.mod.uk/news-and-events ... -defender/
Zij noemen het Steadfast Defender overigens, de vlag waaronder Arrow 24 gehouden wordt. Maar in het artikel ook niks over units, behalve de naam van de huidige groep (4 Regiment Army Air Corps Battlegroup).
EDIT: volgens een post in het Wattisham topic op deze site zouden de Wildcats van 1 Rgt moeten zijn en beide Chinooks van 18 sq.
Vette log van een mooie operationele dag op een NL veld
Heb jij Hunter 4-6 ook zo horen inchecken? Want ik heb zowel Gilze ATC als de vliegers alleen gehoord dat ze onder ArmyAir322 vlogen (en geen 332).
Het had eigenlijk een eigen flight moeten zijn met Chinook RFR7179 als support, maar die had panne en bleef daarom vertraagd achter. En om die reden haakten ze wel aan bij de eerste flight voor de oversteek.
Vette log van een mooie operationele dag op een NL veld
Heb jij Hunter 4-6 ook zo horen inchecken? Want ik heb zowel Gilze ATC als de vliegers alleen gehoord dat ze onder ArmyAir322 vlogen (en geen 332).
Het had eigenlijk een eigen flight moeten zijn met Chinook RFR7179 als support, maar die had panne en bleef daarom vertraagd achter. En om die reden haakten ze wel aan bij de eerste flight voor de oversteek.
Mvg,
Goede morgen,
Moet inderdaad AAC322 zijn... (da's een typo en zal ik even veranderen). Hunter 4-6 was het callsign dat ze gebruikten bij opstarten in Wattisham toen zij nog bij de RFR7179 hoorden. Dat zijn ook de callsigns zoals deze vermeldt zijn in het flightplan. Vandaar dat ik deze ook tussen haakjes heb gezet.