Allereerst gefeliciteerd vandaag met 105 jaar KLM
Ik denk dat de EZT en EZU nog in de lijst stonden. Het begon met 32, nadat de KZI/K naar Hop waren vertrokken 30. Na EZT/U 28. Nu 27 is dus of EXC of EZH/Z.KLMSafetyHerald wrote: ↑07 Oct 2024, 11:59
Als je kijkt naar de aantallen E190's tussen de september (of eerdere edities van dit jaar) en de oktober editie van de Holland Herald zie je dat het aantal van 30 naar 27 is gezakt, oftewel 3 stuks lijken er uit te gaan deze maand, en dat zijn misschien alle 3 de bovengenoemde?
Ik heb ze even nageteld en klopt wat je zegt. Zijn er nu 28 actief - dat is zonder de EZI,EZK,EZT en EZU. Dus gaat er inderdaad 1 uit. Zou zelf eerder gokken op de EZH of EZZInkjet wrote: ↑07 Oct 2024, 13:49Ik denk dat de EZT en EZU nog in de lijst stonden. Het begon met 32, nadat de KZI/K naar Hop waren vertrokken 30. Na EZT/U 28. Nu 27 is dus of EXC of EZH/Z.KLMSafetyHerald wrote: ↑07 Oct 2024, 11:59
Als je kijkt naar de aantallen E190's tussen de september (of eerdere edities van dit jaar) en de oktober editie van de Holland Herald zie je dat het aantal van 30 naar 27 is gezakt, oftewel 3 stuks lijken er uit te gaan deze maand, en dat zijn misschien alle 3 de bovengenoemde?
KLMSafetyHerald wrote: ↑07 Oct 2024, 14:08Ik heb ze even nageteld en klopt wat je zegt. Zijn er nu 28 actief - dat is zonder de EZI,EZK,EZT en EZU. Dus gaat er inderdaad 1 uit. Zou zelf eerder gokken op de EZH of EZZInkjet wrote: ↑07 Oct 2024, 13:49Ik denk dat de EZT en EZU nog in de lijst stonden. Het begon met 32, nadat de KZI/K naar Hop waren vertrokken 30. Na EZT/U 28. Nu 27 is dus of EXC of EZH/Z.KLMSafetyHerald wrote: ↑07 Oct 2024, 11:59
Als je kijkt naar de aantallen E190's tussen de september (of eerdere edities van dit jaar) en de oktober editie van de Holland Herald zie je dat het aantal van 30 naar 27 is gezakt, oftewel 3 stuks lijken er uit te gaan deze maand, en dat zijn misschien alle 3 de bovengenoemde?
Dit lijkt me stug, ze hebben niet genoeg crew om de bestaande vloot voldoende uren te laten vliegen.747classic wrote: ↑11 Oct 2024, 12:09 Mischien iets voor KLM, ICA uitbreiding op korte termijn, aangezien de KLM 787-10's wel erg vertraagd worden afgeleverd.
De laatste fabrieksnieuwe 777-300ER, besteld door China Southern Airlines (CZ) , maar nooit afgeleverd, is op 9 Oktober overgenomen door Boeing Capital Cooperation (BCC), de lease/sell arm van Boeing.
De bottleneck zou de de cabine inrichting kunnen zijn (levering stoelen, etc), maar de recente ervaring met de Business class + Premium Comfort Class ombouw zou kunnen helpen.
Vliegtuig specificaties :
L/N 1641, C/N 65420, B777-300ER, (ex B-20E7) N874BC, F/F 21 Jan 2020, stored at VCV., zonder motoren.
KLM heeft in het verleden al iets soortgelijks gedaan met de PH-AON !
zie : https://www.upinthesky.nl/2021/12/25/ee ... de-ph-aon/
Ik gok dat Boeing dit toestel gaat gebruiken voor een grotere vis dan KLM die tevreden moet worden gehouden met de nóg tragere aflevering van de 777X-toestellen.747classic wrote: ↑11 Oct 2024, 12:09 Mischien iets voor KLM, ICA uitbreiding op korte termijn, aangezien de KLM 787-10's wel erg vertraagd worden afgeleverd.
Nog meer Boeing 777-300ER's?FredvZ wrote: ↑13 Oct 2024, 16:43Ik gok dat Boeing dit toestel gaat gebruiken voor een grotere vis dan KLM die tevreden moet worden gehouden met de nóg tragere aflevering van de 777X-toestellen.747classic wrote: ↑11 Oct 2024, 12:09 Misschien iets voor KLM, ICA uitbreiding op korte termijn, aangezien de KLM 787-10's wel erg vertraagd worden afgeleverd.
Het laat imho wel zien hoe beroerd de financiële situatie van Boeing is: als het zelfs al loont om VCV af te struinen naar "restanten" die luchtwaardig te maken zijn...
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more