Klopt, de A320NEO krijgt de PH-AZ* registratie, en voor de A321NEO is de PH-AX* & PH-AY* gereserveerd.
Klopt, de A320NEO krijgt de PH-AZ* registratie, en voor de A321NEO is de PH-AX* & PH-AY* gereserveerd.
787-10:
Een vraag mbt de ERJ’s. Deze maand worden vier toestellen toegevoegd. Betekent dit dat er meer toestellen richting Twente vertrekken voor opslag? Deze week zijn er twee toestellen overgevlogen vanuit Brazilië en één toestel naar Twente voor opslag.T7 wrote: ↑16 Nov 2024, 08:08787-10:
PH-BKO 42504 expected dec24
PH-BKP 42507 expected feb25
PH-BKQ 42505 expected apr25
PH-BKR 42494 expected may25
PH-BKS 42502 expected jul25
A321:
PH-AXC 12238 expected dec24
PH-AXD 12254 expected dec24
PH-AXE 12473 expected mar25
PH-AXF 12472 expected mar25
PH-AXG 12445 expected mar25
PH-AXH 12532 expected apr25
PH-AXI 12600 expected may25
PH-AXK 12664 expected jul25
ERJ195E2:
PH-NXT 19020153 expected nov24
PH-NXU 19020156 expected 16nov24
PH-NXV 19020158 expected nov24
PH-NXW 19020161 expected nov24
Dat weet ik niet eerlijk gezegd.patrick@tediek.com wrote: ↑16 Nov 2024, 10:49Een vraag mbt de ERJ’s. Deze maand worden vier toestellen toegevoegd. Betekent dit dat er meer toestellen richting Twente vertrekken voor opslag? Deze week zijn er twee toestellen overgevlogen vanuit Brazilië en één toestel naar Twente voor opslag.T7 wrote: ↑16 Nov 2024, 08:08787-10:
PH-BKO 42504 expected dec24
PH-BKP 42507 expected feb25
PH-BKQ 42505 expected apr25
PH-BKR 42494 expected may25
PH-BKS 42502 expected jul25
A321:
PH-AXC 12238 expected dec24
PH-AXD 12254 expected dec24
PH-AXE 12473 expected mar25
PH-AXF 12472 expected mar25
PH-AXG 12445 expected mar25
PH-AXH 12532 expected apr25
PH-AXI 12600 expected may25
PH-AXK 12664 expected jul25
ERJ195E2:
PH-NXT 19020153 expected nov24
PH-NXU 19020156 expected 16nov24
PH-NXV 19020158 expected nov24
PH-NXW 19020161 expected nov24
Vraag mij af of de Boeing 787-10 PH-BKQ wel zal worden gebruikt. Al jaren gebruikt de KLM in de registratie reeksen de Q niet meer. Geen PH-BVQ bij de Boeing 777-300, bij de Boeing 747-400 geen PH-BFQ. Zelfs bij de DC-8 geen PH-DCQ. Ook bij de DC-9 geen PH-DNQ.patrick@tediek.com wrote: ↑16 Nov 2024, 10:49Een vraag mbt de ERJ’s. Deze maand worden vier toestellen toegevoegd. Betekent dit dat er meer toestellen richting Twente vertrekken voor opslag? Deze week zijn er twee toestellen overgevlogen vanuit Brazilië en één toestel naar Twente voor opslag.T7 wrote: ↑16 Nov 2024, 08:08787-10:
PH-BKO 42504 expected dec24
PH-BKP 42507 expected feb25
PH-BKQ 42505 expected apr25
PH-BKR 42494 expected may25
PH-BKS 42502 expected jul25
A321:
PH-AXC 12238 expected dec24
PH-AXD 12254 expected dec24
PH-AXE 12473 expected mar25
PH-AXF 12472 expected mar25
PH-AXG 12445 expected mar25
PH-AXH 12532 expected apr25
PH-AXI 12600 expected may25
PH-AXK 12664 expected jul25
ERJ195E2:
PH-NXT 19020153 expected nov24
PH-NXU 19020156 expected 16nov24
PH-NXV 19020158 expected nov24
PH-NXW 19020161 expected nov24
Voorzover ik weet gaan de toestellen in de opslag als er bepaalde dingen met de motoren aan de hand zijn. Toen de eerste twee E295's gingen, werd gecommuniceerd dat het er geleidelijk meer zouden richting 2025. Toch kijkt KLM naar de aanschaf van meer E2's (ook 190's) dus ik neem aan dat er wel een plan ligt met uitzicht op een oplossing.patrick@tediek.com wrote: ↑16 Nov 2024, 10:49 Een vraag mbt de ERJ’s. Deze maand worden vier toestellen toegevoegd. Betekent dit dat er meer toestellen richting Twente vertrekken voor opslag? Deze week zijn er twee toestellen overgevlogen vanuit Brazilië en één toestel naar Twente voor opslag.
Ger wrote: ↑16 Nov 2024, 14:30Vraag mij af of de Boeing 787-10 PH-BKQ wel zal worden gebruikt. Al jaren gebruikt de KLM in de registratie reeksen de Q niet meer. Geen PH-BVQ bij de Boeing 777-300, bij de Boeing 747-400 geen PH-BFQ. Zelfs bij de DC-8 geen PH-DCQ. Ook bij de DC-9 geen PH-DNQ.patrick@tediek.com wrote: ↑16 Nov 2024, 10:49Een vraag mbt de ERJ’s. Deze maand worden vier toestellen toegevoegd. Betekent dit dat er meer toestellen richting Twente vertrekken voor opslag? Deze week zijn er twee toestellen overgevlogen vanuit Brazilië en één toestel naar Twente voor opslag.T7 wrote: ↑16 Nov 2024, 08:08
787-10:
PH-BKO 42504 expected dec24
PH-BKP 42507 expected feb25
PH-BKQ 42505 expected apr25
PH-BKR 42494 expected may25
PH-BKS 42502 expected jul25
A321:
PH-AXC 12238 expected dec24
PH-AXD 12254 expected dec24
PH-AXE 12473 expected mar25
PH-AXF 12472 expected mar25
PH-AXG 12445 expected mar25
PH-AXH 12532 expected apr25
PH-AXI 12600 expected may25
PH-AXK 12664 expected jul25
ERJ195E2:
PH-NXT 19020153 expected nov24
PH-NXU 19020156 expected 16nov24
PH-NXV 19020158 expected nov24
PH-NXW 19020161 expected nov24
Inkjet wrote: ↑16 Nov 2024, 14:36Voorzover ik weet gaan de toestellen in de opslag als er bepaalde dingen met de motoren aan de hand zijn. Toen de eerste twee E295's gingen, werd gecommuniceerd dat het er geleidelijk meer zouden richting 2025. Toch kijkt KLM naar de aanschaf van meer E2's (ook 190's) dus ik neem aan dat er wel een plan ligt met uitzicht op een oplossing.patrick@tediek.com wrote: ↑16 Nov 2024, 10:49 Een vraag mbt de ERJ’s. Deze maand worden vier toestellen toegevoegd. Betekent dit dat er meer toestellen richting Twente vertrekken voor opslag? Deze week zijn er twee toestellen overgevlogen vanuit Brazilië en één toestel naar Twente voor opslag.
BKQ is wel bijzonder maar niet uniek. Er is immers ook een BGQ. BKR is wel bijzonder want aanvankelijk konden BKB/E/N/R/T niet gebruikt worden omdat eerdere registraties nog niet verlopen waren. Als BKR nu wel mag, waarom dan BKN. niet Mogelijk andere verloopdatum?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more