Die uitwijk was trouwens vrijdag 13dec al gebeurd. PH-BQH haalt ze (zijn biggetjes trouwens) straks op Bermuda op en brengt ze naar Mexico. Dat wordt straks 5 uur hangen met knijpers op de neus..
Op de foto staat cn 12445..dat wordt de PH-AXG.KLMSafetyHerald wrote: ↑15 Dec 2024, 18:14 De volgende A321N is gespot:
MSN 12473, volgens meerdere sites bekend als de toekomstige PH-AXG. Zal dit kloppen en niet gewoon de PH-AXE worden?
https://flic.kr/p/2qzpMDh
Klopt, bedoelde ook de 445... enig idee waarom deze eerder dan de AXE en AXF geproduceerd wordt? Iets met lease te maken?
AXE en AXG zijn beide lease kisten. AXF wordt eigendom. Ik heb nooit wat gesnapt van die volgorde bij Airbus..KLMSafetyHerald wrote: ↑15 Dec 2024, 18:46Klopt, bedoelde ook de 445... enig idee waarom deze eerder dan de AXE en AXF geproduceerd wordt? Iets met lease te maken?
Bij de onderhandelingen over de levering wordt min of meer bepaald wat de volgorde wordt. De lease-maatschappijen hebben een setje MSN's en de luchtvaartmaatschappijen ook. KLM onderhandelt dan weer met de lease-maatschappij over onder andere leverdata. KLM zal de registraties van toestellen uit de lease- en eigen portfolio zoveel mogelijk in de volgorde van aflevering kiezen. Dus als er toevallig een 'eigen' bestelling aan de beurt is tussen twee lease-toestellen krijg je dit. Om het nog ingewikkelder te maken kan de volgorde ook wijzigen door verschillende redenen zoals Covid, een tegenvallende markt of wat dan ook.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more