Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Dutchbird wrote:Schiphol.nl geeft dit aan:
22:30 KL 0191 Amsterdam Departed 16:00
22:30 KL 0191 Alma Ata Departed 16:00
22:30 KL 0191 Osaka Kansai Departed 16:00
Als hij dus eerst naar Alma Ata gaat zit hij lang niet helemaal vol en kan hij dus best landen zonder eerst brandstof te dumpen.
Grtz,
Zou ook kunnen zijn dat ALA alleen een tankstop is op weg naar KIX en geen commerciele stop. In dat geval kan de kist dus wel degelijk helemaal vol hebben gezeten.
hij is met een flinke vertraging weggegaan nadat hij in de hangar voor onderhoud is geweest. vanavond teruggekomen vanuit kix.
verder is ala-kix een route met veel vracht, vooral ala, als deze bestemming niet aangedaan zou worden dan zou de kist lang niet voor de helft gevuld weggaan.
ook was er (ik meen) afgelopen weekend een een cityhopper die tijdens de landing een klapband kreeg.
Dutchbird wrote:Als hij dus eerst naar Alma Ata gaat zit hij lang niet helemaal vol en kan hij dus best landen zonder eerst brandstof te dumpen.
Dumping is done if the actual weight is above maximum landing weight, a landing is necessary and there is fuel that can be dumped. These conditions can very well exist after departure for Almaty.
De KL1115 naar Stockholm vertrokken om 14:21 (Volgens Schiphol.nl) komt weer terug naar Schiphol. In de buurt van de Noordoostpolder heeft de kist een U-turn gemaakt op FL100 en is vervolgens dalende inbound rwy 22.
just heard from someone along the runway that the ACT CARGO returned to Schiphol after liftoff because the landing gear didn't retract.Can anybody confirm this??
Eerste vertrek was om 11:06 airborn, terugkomst was 11:30. Daarna is de kist om 12:21 weer vertrokken. Maar weet niet echt of dit klopt. Staat allemaal beetje vreemd...
Eerste vertrek was om 11:06 airborn, terugkomst was 11:30. Daarna is de kist om 12:21 weer vertrokken. Maar weet niet echt of dit klopt. Staat allemaal beetje vreemd...
Ik stapte net uit de bus bij school (GVV) en toen zag ik die kist opstijgen. Hij klom niet door en hij bleef met z'n gear down vliegen. Later zag ik hem in de right turn met nog steeds gear down en ontzettend laag. Spectaculair gezicht was dat.
Kleine kans op een reply, maar weet iemand toevallig wat voor technische problemen Cathay 270 vanmiddag had waardoor ze op weg naar de 24 bij A8 omdraaide en terugging naar de gate?