Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Niet helaas, een teken dat het langer openblijft Wel is achter de toeristenparkeerplaats al een gebouw met J van de Putta Cargo zoiets. Nog goed bereikbaar iig.
CET Utrecht wrote: het is helemaal kaal daar, helaas
hallo allen ik was vandaag weer op de kaag en zag dat ze er weer aan het werk waren met het opruimen van de reeds eerdere gekapte bomen, en takken aan het versniperen en de stammen aan het opladen met een vrachtwagen, dus en als het tegen zit gaan de andere bomen er mogelijk ook nog om deze week behalven de bomen met vogelnestjes mag ik aannemen, dus de pasen halen we nog wel maar of we met pinksteren er nog bij kunnen weet ik nog niet zo zeker maar even af wachten vgr Thomas
Op de toekomstige geluidswal langs de Polderbaan komt een kijkplek voor vliegtuigspotters. Dat blijkt uit het eerste grove ontwerp van Schiphol voor het gebied tussen de Polderbaan en Hoofddorp.
Schiphol presenteerde eerder deze week de plannen om het grondlawaai te verminderen. Vooral in het noorden van Hoofddorp veroorzaken startende vliegtuigen op de Polderbaan een diep gedreun dat zeer hinderlijk kan zijn. Een gekartelde geluidswal met een groot aantal gebouwen in piramidevorm moet het lawaai in Hoofddorp halveren.
In het ontwerp van Schiphol is ook ruimte gereserveerd voor een spottersplek. De populaire vliegtuigkijkplaats langs de Kaagbaan wordt waarschijnlijk binnen enkele maanden gesloten om plaats te maken voor nieuwbouw van vrachtloodsen. De spotters moeten zeer tegen hun zin eerst verhuizen naar een tijdelijke plek langs de Polderbaan die Schiphol nog moet aanleggen. Als de spectaculaire geluidswal klaar is - de bedoeling is over 2,5 jaar - krijgen de luchtvaartliefhebbers daar een eigen voorziening.
Een delegatie van vliegtuigspotters overhandigde onlangs 570 handtekeningen aan Schiphol voor het behoud van de kijkplek langs de Kaagbaan. Maar de luchthaven ziet niets in hun voorstel om op de nieuwe vrachtloodsen een speciaal dakterras aan te leggen voor spotters.
Het ingenieursbureau Arcadis heeft eerder in opdracht van de gemeente Haarlemmermeer een advies uitgebracht voor de opzet van nieuwe spottersplaatsen. Arcadis ontwikkelde het idee om grote parkeerplekken te maken met daar omheen een grastuin met picknickbankjes.
Het bureau suggereerde verder een gekleurde 'catwalk' te maken waarop de spotters zelf ook goed zichtbaar zijn voor de vliegtuigpassagiers. Onduidelijk is in hoeverre de ideeën worden overgenomen.
Ik mag wel hopen, in geval dit doorgaat, dat ze die spottersplek maken aan de kant van de rotonde en niet aan de kant van het fietspad, anders sta je straks de hele dag tegen de zon in te loeren...
phkza wrote:Ik mag wel hopen, in geval dit doorgaat, dat ze die spottersplek maken aan de kant van de rotonde en niet aan de kant van het fietspad, anders sta je straks de hele dag tegen de zon in te loeren...
Euhm, langs de Polderbaan heb je aan beide kanten een rotonde... welke van de 3 bedoel je ?
phkza wrote:Ik mag wel hopen, in geval dit doorgaat, dat ze die spottersplek maken aan de kant van de rotonde en niet aan de kant van het fietspad, anders sta je straks de hele dag tegen de zon in te loeren...
Euhm, langs de Polderbaan heb je aan beide kanten een rotonde... welke van de 3 bedoel je ?
Grtz, John
John hij schrijft niet aan de kant van het fietspad.
en daar zal hij waarschijnlijk wel komen
anders hebben de mensen er niks aan in hoofdorp noord.
maar met zijn alle op een geluidswal
wordt ook erg krap aan.
laat ze er nu maar vast voor zorgen dat er geen hek komt
daar hebben we veel meer aan.
Hmm, da's dan wel knap vervelend, een spottersplek waar je dus voor ca. 16.00 niets aan hebt omdat je dan alleen silhouetten staat te platen. Leuk voor de nummertjesfanaten, maar niet voor mij
Dan maar langs de taxiway naar de Polderbaan gaan staan...
Als de geluidsmuur geluid moet tegenhouden voor Hoofddorp noord, zal de geluidswal langs de taxibaan Z en om de kop van de polderbaan moeten komen, niet langs de lengte van de start baan. Er liggen nu al een aantal geluidswallen, ongeveer langs de N201 ter hoogte van de weg om de noord. Echter deze helpen niet echt veel tegen grond geluid, maar belangrijker is dat deze nog wel heel ver van het vliegverkeer af liggen.
Dezelfde blunder als "Big Spotters Hill" op het Floriade terrein ??
Het lijkt goed nieuws.
btw
(voor wie een beetje het nieuws volgt: er zijn bedrijven die zwaar vervuilde grond aanleveren voor de aanleg van heuvels en wallen. illegaal, maar ook betaald 'legaal'.
Duhs, beetje opletten waar je in gaat staan straks?)
of kiepwagenkentekens gaan spotten tbv latere rechtszaken..
nogmaals; Het lijkt goed nieuws, die spotters- annex geluidswallen.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
sfeyenoord1 wrote:En die mensen in Hoofddorp moeten niet zeuren hun gaan daar wonen
Zonder een eindeloze discussie te willen starten: mensen in H'dorp zijn nou typisch een voorbeeld van bewoners van een gebied dat er door de Polderbaan nieuwe herrie bij heeft gekregen. Die hebben wmb. dus wel degelijk recht van klagen (als ze er al langer dan een jaar of vier wonen). Het geluid van taxiënde en van je af startende vliegtuigen moet je niet onderschatten, ik kan de starts in mijn woonplaats op 13km afstand 'diagonaal op de baan' vaak horen, dus in Hoofdy - recht achter de 36L - is dat geluid echt wel nadrukkelijk aanwezig.