Martinair delivery topic and information

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Locked
User avatar
Securityguy
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 510
Joined: 08 Nov 2003, 18:51
Subscriber Scramble: Velko
Location: Hoogland-OCC (Schiphol-Oost)

Post by Securityguy »

76-er wrote:
Securityguy wrote: Er stonden aardig wat stoelen..
Aardig wat als in pakweg 250? Dan zijn ze van de MCL, die staat in SNN voor een grote beurt en daar gaat ie zonder interieur naar toe.

Ik denk alles bij elkaar zo'n 100 stoelen.
Ook boven op de stijger bij de ingang van het vliegtuig stonden nog enkele stoelen.
Maar het zag er net uit alsof ze geplaatst zouden worden in die MD-11.
Vandaar de vraag die ik stelde :)


Grtz...
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Post by 76-er »

Securityguy wrote: Ook boven op de stijger bij de ingang van het vliegtuig stonden nog enkele stoelen.
Maar het zag er net uit alsof ze geplaatst zouden worden in die MD-11.
Zou kunnen, voor zgn. 'paardenvluchten' kunnen er tot 24 begeleiders mee. Dan worden er tijdelijk een paar rijen ingebouwd.

En voor wat betreft de verf op MCL: het zou vreemd zijn wanneer het toestel alweer opnieuw gespoten zou worden. Als ik me goed herinner zit de huidige verflaag er pas een jaar of twee op.
adrianovic
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 123
Joined: 25 Nov 2006, 16:18

Post by adrianovic »

waar worden de stoelen dan geplaatst in het geval het een paardenvlucht zou zijn? lijkt mij op verschillende manieren vrij lastig. als er een vlucht met paarden gemaakt word word dit volgens mij met een 747 gedaan omdat er dan niets ingebouwd zou moeten worden en omdat daar meer ruimte is om langs te lopen.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Post by 76-er »

Gek genoeg helemaal links achterin.

Wanneer er een paardenvlucht naar de West is, waar de 747 bijna nooit komt, is het logistiek veel handiger daar een MD11 heen te sturen.
User avatar
Mzunguwamap
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1002
Joined: 03 Apr 2005, 13:40
Type of spotter: Rookie
Location: EHAA

Re: PH-MCE naar girjet

Post by Mzunguwamap »

quote="MP744SF"Yes Chris, first noseloader gone as described :roll: currently undergoing FC inspection, after that it will go to Girjet of Spain.
** edit** according to FOS (= MP internal a/c movement control) the FC is scheduled to last until Mar 04 12:00z but you know how FC's go... May take some more time than currently planned for...
Brgds MP744SF.[/quote]


Can anyone tell me what an FC inspection is ?
Thanks in advance
"The bitch gave us Delta"
adrianovic
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 123
Joined: 25 Nov 2006, 16:18

Post by adrianovic »

A Check - This is performed approximately every month. This check is usually done overnight at an airport gate. The actual occurrence of this check varies by aircraft type, the cycle count (takeoff and landing is considered an aircraft "cycle"), or the number of hours flown since the last check. The occurrence can be delayed by the airline if certain predetermined conditions are met.

B Check - This is performed approximately every 3 months. This check is also usually done overnight at an airport gate. A similar occurrence schedule applies to the B check as to the A check.

C Check - This is performed approximately every 12-18 months. This maintenance check puts the aircraft out of service and requires plenty of space - usually at a hangar at a maintenance base. The schedule of occurrence has many factors and components as has been described, and thus varies by aircraft category and type.

D Check - This is the heaviest check for the airplane. This check occurs approximately every 4-5 years. This is the check that, more or less, takes the entire airplane apart for inspection. This requires even more space and time than all other checks, and must be performed at a maintenance base.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Post by streep »

Of what I remember from the time when I was working at MP,
Their maintenance program does not include B-checks.
just A-, C- and D-.
There are maintenance programs where they do a so called weekly check and then once every 3 months a B-check. So skipping the A-checks.

In our climate and with large jetliners, A-checks are normally performed inside a hangar as well. Else Martinair would not require hangar space, as they out source C and D checks.

Streep.
AntonovALM
Posts: 24
Joined: 22 Feb 2007, 20:24

Post by AntonovALM »

vraagje over de PH-MCE
worde deze kist weer terug gebracht naar zn pax uitvoering voor Girjet?
en krijgt hij op Schiphol oost een nieuw kleuren schema?

alvast bedankt

mvg
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Post by Dutchbird »

Neen, GirJet gaat beginnen met vrachtvluchten over niet al te lange termijn.
Grtz,
FRAmoveman
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 50
Joined: 02 May 2006, 11:21
Subscriber Scramble: FRAmoveman
Location: FRA / Duitsland

Post by FRAmoveman »

Today, 25/4, Martinair`s A320 D-AXLC will finally delivered to AMS (my last post on assumed friday delivery flight was a little bit early, i apologize, the aircraft
was indeed ferried to CDG to make some subcharter flights for XL Airways France. it returned to FRA on Sunday night and is now fully prepared for Martinair)

Planned schedule is ETD FRA 1500local to AMS as MPH322P, so it would
arrive at AMS around 1600 local.

Nice hybrid paint scheme indeed...:-))

rgds

Manfred
EDDF
FRAmoveman
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 50
Joined: 02 May 2006, 11:21
Subscriber Scramble: FRAmoveman
Location: FRA / Duitsland

Post by FRAmoveman »

Anyone an idea when the Girjet 747 will leave the hangar or delivered ?

i plan a trip to AMS next weekend, maybe a chance to get it ??

rgds

Manfred
EDDF
RuudLeeuw
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 42
Joined: 04 Feb 2006, 14:12
Contact:

PHMCE testflt 26/4

Post by RuudLeeuw »

PHMCE is planned for a testflight thursday 26th; schedule for morning or around noon.
User avatar
Nlspot2003
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3054
Joined: 06 Sep 2003, 23:06
Location: Haarlem,Eham
Contact:

re:

Post by Nlspot2003 »

Het is jammer dat we ze niet hier zien, maar er is een tweede a320 in nieuwe kleuren, zie foto:

http://www.skyliner-aviation.de/viewpho ... 24591223c6" onclick="window.open(this.href);return false;

EI-TAF en de N464TA.
IL76TD
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 945
Joined: 28 Mar 2006, 19:46

Re: re:

Post by IL76TD »

Nlspot2003 wrote:Het is jammer dat we ze niet hier zien, maar er is een tweede a320 in nieuwe kleuren, zie foto:

http://www.skyliner-aviation.de/viewpho ... 24591223c6" onclick="window.open(this.href);return false;

EI-TAF en de N464TA.
EI-TAF gaat de N464TA vervangen als ik het goed begrepen heb.

Groeten,
Marc
AntonovALM
Posts: 24
Joined: 22 Feb 2007, 20:24

Post by AntonovALM »

kan iemand mij vertellen wat de ph-mcj in abu dhabi deed? vandaag terug gekomen namelijk.

alvast bedankt

mvg
Locked

Return to “Amsterdam - Schiphol”