This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
Kan iemand bevestigen dat er verkeerde brandstof in de kisten is gegooid en dat ze daarom min of meer helemaal op Gilze uit elkaar moeten worden gehaald?
Ik heb de indruk dat er dan toch niet al te veel kisten vliegwaardig zijn op Gile of is dat een verkeerde aanname?
Dat kan ik helaas niet bevestigen, wat ik wel kan bevestigen is dat er al 8!!!!!motoren naar Italië zijn gestuurd, maar dat dit helaas niet verholpen is
Als ik het goed begrijp komen ''onze'' Apaches woensdag de 19e (laat) terug op Gilze-Rijen, per wegtransport????
Jimmy
Kijk kijk, Jimmy kan begrijpend lezen!!!!!
Let wel... NIETS is zeker TOT ze weer op Gilze zijn. Die staking was niet voorzien. Nu zijn er nieuwe afspraken gemaakt en gaan ze maandag opweg richting Nederland (als het goed is)... Heb nog wel foto's, maar kan ze niet plaatsen. Neem maar van mij aan dat het een vreemd gezicht is!
Als ik het goed begrijp komen ''onze'' Apaches woensdag de 19e (laat) terug op Gilze-Rijen, per wegtransport????
Jimmy
Kijk kijk, Jimmy kan begrijpend lezen!!!!!
Let wel... NIETS is zeker TOT ze weer op Gilze zijn. Die staking was niet voorzien. Nu zijn er nieuwe afspraken gemaakt en gaan ze maandag opweg richting Nederland (als het goed is)... Heb nog wel foto's, maar kan ze niet plaatsen. Neem maar van mij aan dat het een vreemd gezicht is!
robst wrote:Er gaat deze week een transport vanaf soesterberg, naar Italie voor de Apaches, weet niet of ze mee terug komen , of alleen de spullen.
Klopt, er staan nog een paar vrachtwagens en aggregaten etc, die ook nog terug moeten. Apachen staan reeds op opleggers geladen en worden door civiele chauffeurs terug gereden..
Klopt, er staan nog een paar vrachtwagens en aggregaten etc, die ook nog terug moeten. Apachen staan reeds op opleggers geladen en worden door civiele chauffeurs terug gereden..
wat een onzin weer, de luchtmacht heeft zelf voldoende materieel/personeel om die apaches zelf terug te rijden.
Quote:
Klopt, er staan nog een paar vrachtwagens en aggregaten etc, die ook nog terug moeten. Apachen staan reeds op opleggers geladen en worden door civiele chauffeurs terug gereden..
wat een onzin weer, de luchtmacht heeft zelf voldoende materieel/personeel om die apaches zelf terug te rijden. Sad
Misschien valt het transport onder speciaal transport vanwege de afmetingen van de vracht. Waarschijnlijk is het luchtmacht personeel dan niet bevoegd om het transport te mogen uitvoeren.
Klopt, er staan nog een paar vrachtwagens en aggregaten etc, die ook nog terug moeten. Apachen staan reeds op opleggers geladen en worden door civiele chauffeurs terug gereden..
wat een onzin weer, de luchtmacht heeft zelf voldoende materieel/personeel om die apaches zelf terug te rijden.
Dit is de eerste keer dat (KLu) Apaches dwars door Europa over de weg vervoerd worden - dus doet de KLu er zeker goed aan om een zeer ervaren vervoerder in te schakelen. Dit bedrijf verzorgt al jaren transport voor de krijgsmacht en weten prima zulke afwijkende ladingen van A naar B te brengen.
Goed management is gewoon de juiste experts op het juiste tijdstip inschakelen - alles zelf proberen op te lossen is lang niet de beste dan wel goedkoopste oplossing.
Volgens mij is de KLu zelf ook wel redelijk ervaren in speciaal transport dwars door Europa. De F-102 van het MLM kwam uit Griekenland en is niet één van de kleinste jagers. Dit terzijde.
Tja.. een afgedankte F-102 die als oud-schroot wordt vervoerd kan je ook echt vergelijken met een peperdure nagelnieuwe AH-64D
Maar goed de gebruikelijke huis-tuin-en-keuken spotter zal het wel beter weten dan de logistiek expert van defensie welke verantwoordelijk is voor dit project.
Ik ken genoeg mensen binnen de defensie transport sector, en kan vertellen dat de luchtmacht zelfs speciale opleggers heeft voor dit soort dingen, vervoer van een F-27 Friendship naar het MLu, ook oud schroot??, volgens mij worden ze er niet blij van als dat ding van die oplegger valt, en defensie is en blijft eindverantwoordelijk bij dit soort klussen, ook al word een extern bedrijf ingehuurt,,
Ach ja.. ik zal er verder geen woorden over vuil maken daar de experts hier kennelijk allemaal bij het laden van die Apachen op Frosi aanwezig waren en onder een bakkie pleur met de verantwoordelijke logistieke leiding van gedachten hebben gewisseld over het transport.
Erik_7Xi wrote:Ach ja.. ik zal er verder geen woorden over vuil maken daar de experts hier kennelijk allemaal bij het laden van die Apachen op Frosi aanwezig waren en onder een bakkie pleur met de verantwoordelijke logistieke leiding van gedachten hebben gewisseld over het transport.
Aaahh, meneer is nu ook al Transportexpert!! Heb je wel je 14 plicht maanden uitgezeten...
PS
vervoer word gedaan door vanderVlist, en dat is een ZEER bekende binnen Defensie.